VM-läger i Visby för Sveriges herrlandslag

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2016 10:00 CEST

Herr-VM i innebandy spelas i början av december. Nu står det klart att Visby står som värd för svenska landslagets VM-läger 22-27 november.
– Gotland och Visby var ett tidigt önskemål från förbundskaptenerna, säger Sveriges landslagschef Joakim Lindström.

22-27 november ska de regerande världsmästarna Sverige finslipa på detaljerna under ett VM-läger i Visby. Den moderna arenan Ica Maxi Arena blir spelplats under veckan, och det är något som passar landslaget bra.

– Gotland och Visby var tidigt ett starkt önskemål från förbundskaptenerna för det här VM-lägret. Med den nya arenan och ett alltid lika gott mottagande på ön är det lätt att förstå varför. Alla förutsättningar finns för att vi ska komma så förberedda som möjligt till VM i Riga, säger Sveriges landslagschef Joakim Lindström.

VM-lägret kommer att innehålla både träningar och aktiviteter för landslaget, och sker i samarbete med Inspiration Gotland och Svenska Spel.

– Samarbetet med dem har gjort att vi hittat ett optimalt upplägg för den här veckan. Och det känns extra bra att vi på plats får chansen att möta upp huvudsponsorn Svenska Spel som vi kommer att ha ett par spännande aktiviteter tillsammans med, säger Joakim Lindström.

– Som huvudsponsor är vi stolta över att landslaget väljer att förlägga sitt uppladdningsläger till Visby. Vi hoppas alla innebandyintresserade gotlänningar tar chansen att se världens bästa landslag träna inför mästerskapet, säger Sara Pettersson, projektledare på Svenska Spels sponsringsavdelning.

VM spelas 3-11 december i lettiska Riga. Sverige är regerande världsmästare efter guldet på hemmaplan i Göteborg 2014.

Mer information:
Joakim Lindström, landslagschef, tel: 08-514 274 15