Felfritt i SM av Team Surprise bådar gott inför VM

Felfritt i SM av Team Surprise bådar gott inför VM

Med en fenomenal friåkning drämde Team Surprise från Landvetter KK till med 138,26 poäng och en solklar SM-seger i Jönköping. Totalsumman 203,04 bör inge respekt hos konkurrenterna inför VM i Göteborg.

Det var bara pluspoäng i protokollet hos Surprise och konstnärliga poäng upp till 9,75, där 10,00 är max. Nu väntar de sista förberedelserna inför VM på hemmaplan 12-14 april. I fjol kom laget på en neslig fjärde plats, vilket gör revanschlustan inför mästerskapet i Scandinavium än större.

Även Sveriges andra VM-lag, Team Boomerang från Göteborg, lyckades bra och fick högklassiga 175,82 poäng. Laget kom åtta under VM i fjol och siktar på en förbättring i år.

Här finns samtliga resultat:

För mer info och kontakt:
Carina Skoog, sportchef Svenska Konståkningsförbundet: 070-444 16 90
Anna Nylén, ordförande elitkommittén: 0722-31 39 40