Växjö stifts röster i ärkebiskopsvalet

När de röstberättigade ledamöterna i domkapitel och stiftsstyrelse i Växjö stift idag personligen avgett sina röster i valet till ny ärkebiskop fördelades rösterna såhär: Anders Wejryd - 12 röster Ragnar Persenius - 3 röster Carl-Erik Sahlberg - 2 röster Anna Karin Hammar och Thomas Söderberg, som även de var kandidater i dagens val, fick inga röster från Växjö stift. Information om valet i sin helhet finns/kommer att finnas på svenskakyrkan.se. Om ingen får över 50 procent av rösterna blir det en direkt avgörande andra valomgång den 30 mars med de två kandidater som fått flest röster. På plats i Växjö finns idag (den 15 mars) pressekreterare Ewa Röllgårdh från Kyrkokansliet i Uppsala som nås på 0705-46 96 77, ewa.rollgardh@svenskakyrkan.se. ----------------------------------------------- Anna Joanzón informationssekreterare Svenska kyrkan, Växjö stift anna.joanzon@svenskakyrkan.se tfn 0470-77 38 31 fax 0470-77 38 94 mobil 070-399 08 28 Växjö stift Box 527 351 06 VÄXJÖ Besöksadress Kuskens stuga Östrabo www.svenskakyrkan.se/vaxjostift