Svenska LantChips lanserar Sveriges första webbshop för chips

Familjeföretaget Svenska LantChips blir nu först av chipsproducenterna i Sverige att ge alla konsumenter möjlighet att köpa direkt online från hela sortimentet.

Svenska LantChips har länge varit föregångare när det gäller att ta fram nya hantverksmässigt producerade chipssorter och ekologiska chips. Konsumenten kan i sin lokala butik ofta bara hitta ett par sorter av dessa LantChips och generellt finns ofta inte särskilt mycket ekologiska chips på hyllorna. Därför vill Svenska LantChips ge konsumenter i hela landet större möjlighet att välja och prova olika sorter.

– Vi får många förfrågningar och den nya webbshopen är en service som på sikt också kan vidareutvecklas med andra direkterbjudanden. Den är även tänkt att ha positiv effekt på försäljningen i livsmedelshandeln. Med webbshopen vill vi också ge konsumenter bättre möjlighet att hitta och efterfråga ekologiska chips, där vi ligger långt framme, säger marknadschef Joseph Bautista.

Svenska LantChips startade för 25 år sedan och introducerade då det lite mer hantverksmässigt producerade LantChipset i Sverige – ett knaprigt chips där potatisen får behålla skalet och mer av potatissmaken, och där friteringen sker vid lite lägre temperatur än vanligt. Man var först i Sverige med s.k. grytfriterade chips och först även med ekologiska chips. Förutom de välbekanta original-LantChipsen i olika smaker märks i sortimentet bland annat en serie LantChips av mandelpotatis, flera ekologiska LantChips samt ekologiska rotfruktchips.

För mer information:

Joseph Bautista, marknadschef, 08-551 130 24, joseph.b@lantchips.se

www.svenskalantchips.se

• Livsmedelsindustrin

• webbshop
  • svenska lantchips

Om Svenska LantChips:

Svenska LantChips grundades år 1991 i Ed, Dalsland av familjen Arnegård-Hansen. Ursprungstanken var att införa ett mer hantverksmässigt tillverkat chips på den svenska marknaden med fokus på lanthandeln, därav namnet LantChips.

Bolaget innehar fortfarande samma ägare sedan starten och är idag en av Sveriges mest uppskattade snacks. Vår ambition är att tillverka Sveriges "godaste" chips, i alla avseenden. Läs gärna mer om oss på vår hemsida.

Joseph Bautista

Presskontakt Försäljnings- & Marknadschef +46 760-398981