Cykelmässan riktar sig till alla som gillar att cykla, oavsett om det är landsvägscykling, MTB, citypendling, cykling med elcykel eller bara helt vanlig vardagscykling

Dags för Cykelmässan

Svenska Cykelmässan 3-5 mars är den perfekta kickstarten på våren. Då slår vi upp portarna till Svenska Mässan i Göteborg och bjuder på det mesta och bästa av Cykelsverige.

Välkommen till en informationsträff fredag den 3 mars 2017 kl 09.30vid caféet inne på mässan. Samling vid informationsdisken i entréhallen där också pressackrediteringen delas ut.

Vi håller en kort presentation av mässan och svarar på frågor om allt som den kommer att bjuda på. Dessutom ger det er möjligheten att träffa cykelpersonligheter, ta del av de senaste cykelnyheterna och prova på spännande aktiviteter innan publiken strömmar till. Vi serverar smörgåsar och kaffe under informationsträffen.

På plats
Emma Johansson, tävlingscyklist och talare under mässan
Andreas Hedbom, ordförande i Cykelbranschen
Lars Strömgren, ordförande Cykelfrämjandet och Svensk Cykling

Här är ett axplock av allt som kommer att finnas under Svenska Cykelmässan:

Ta pulsen på politikerna under Sveriges Cykelriksdag
Sveriges cykelriksdag 3 mars tar pulsen på politikerna som bestämmer om framtidens cykelsatsningar. Vad vill egentligen politikerna? Och vad vill folket? Missa inte chansen att höra om framtidens Cykelsverige och passa på att ställa just din fråga! Tunga politiker och är experter är på plats!

Cykelkändisar på plats under mässan
Seminarier med namnkunniga cykelprofiler. ”Silver-Emma” Johansson, Glenn Magnusson, Patrik Sjöberg och många andra profiler kommer att hålla i föredrag och vara på plats under mässhelgen.

Klara backen på vår elcykelbana!
På elcykelbanan kan du prova på elcyklar av alla typer. Och det händer massor med spännande saker på elcykelområdet. Med elassistans kan du cykla långt, enkelt och bekvämt utan att svettas – men med en hälsosam dos motion. Elcykeln lockar också många som annars inte cyklar och är ett perfekt komplement till bilen, både för pendling och på fritiden.

Upptäck Sverige på två hjul
Cykla i Sverige är samlingsplatsen för den växande cykelturismen. Här kommer du att inspireras till nya upplevelser på två hjul – vackra leder, fantastiska matupplevelser och spännande äventyr.

Bicycling Pop-up
Cykeltidningen nummer ett i Sverige samlar sin expertis och sitt engagemang för cykeln i en popupyta. Här hittar du det där lilla extra som gör cykelupplevelsen till något utöver det vanliga. Och passa på att snacka med journalisterna och cykelexperterna som förgyller cykellivet.

På Svenska Cykelmässan finns de senaste och hetaste cyklarna, prylarna och kläderna. Men mässan kommer också att fyllas av inspirerande föredrag med namnkunniga profiler, spektakulära events och utställningar.

LÄS MER OM SVENSKA CYKELMÄSSAN

För anmälan till pressträffen, pressackreditering eller andra frågor kontakta:

Fredrik Hielscher, tfn 076-778 78 35. e-post: fredrik.hielscher@gmail.com

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan har visionen att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Koncernen arbetar framgångsrikt med mässor och möten, hotell, restaurang och underhållning. Varje år välkomnar vi cirka 1,8 miljoner besökare till vår mötesplats. Svenska Mässans huvuduppdrag är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,7 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. Läs mer på www.svenskamassan.se

Magnus Matsson

Presskontakt PR & Communication Manager Svenska Mässan Gothia Towers +46 31 708 82 56

Anna Jarnö

Presskontakt Business Manager 031-708 80 85