Tobias Wittman (Google), Linda Li (Vickers Venture Partners) och Daniel Claesson (H&M Group) är några av talarna på årets D-Congress den 7 mars på Svenska Mässan i Göteborg.

Den kinesiska e-handelsscenen i fokus på D-Congress

PRESSINBJUDAN D-CONGRESS DEN 7 MARS PÅ SVENSKA MÄSSAN

Vad: Sveriges största e-handelsevent D-Congress med ca 2 000 deltagare, 110 utställare och 55 talare

När: Den 7 mars 2019 kl 09.00-17.00

Var: Svenska Mässan, Mässans Gata 24, Göteborg

Under 2019 beräknas Kina gå om USA som världens största detaljhandelsmarknad. När det gäller e-handel har de gjort det för länge sedan. Av världens e-handelskonsumtion står Kina för 55 procent. Vill man förstå framtidens konsumtion är det Kina man ska studera. Därför tar Svensk Digital Handel nu Kina till årets D-Congress.

Skaparna bakom podcasten Den Digitala Draken, Jacob Loven och Tom Xiong, har med sig fem mycket erfarna gäster från den kinesiska e-handelsscenen till Göteborg. Bland annat Shen Wu, fd CFO för Pindoudou och Nicholas Young, fd Head of Innovation för jd.coms AI-enhet. De kommer att bjuda på kunskap och insikter om e-handel i Kina och hur det kommer påverka svenska konsumenter i framtiden.

D-congress bjuder även på flera andra mycket namnkunniga talare. Bland annat deltar H&M Groups affärsutvecklingschef Daniel Claesson i ett samtal om hur H&M utvecklar en modern kundupplevelse utifrån parametrarna inspirerande, relevant och bekväm shopping. Dessutom deltar även internationella föredragshållare från t ex Google, Facebook och Salesforce, samt Wired UK:s grundare och tidigare chefredaktör David Rowan. Missa inte möjligheten att ta del av absolut senaste trenderna inom e-handeln.

Du har även möjlighet att boka intervju med:

• Shen Wu som var CFO för Kinas senaste e-handelssucce Pindoudou när de noterades på Nasdaq sommaren 2019. Företaget har på kort tid blivit Kinas tredje största ehandelsföretag och värderas till 31bn USD
  • Nicholas Young, fd Head of Innovation på JD AI, AI-enheten på Kinas näst största e-handelsföretag jd.com
  • Daniel Claesson, affärsutvecklingschef för H&M Group, som leder H&M-gruppens arbete med att utveckla en modern kundupplevelse

Presskreditering sker via denna länk:

Mer information om D-Congress hittar du på dhandel.se/dcongress

För frågor och intervjubokning, kontakta: Per Ljungberg, VD Svensk Digital Handel via per.ljungberg@dhandel.se

För frågor om Svenska Mässan Gothia Towers, kontakta: Veronica Nyblom, PR & Communication Manager veronica.nyblom@svenskamassan.se

D-Congress arrangeras av Svensk Digital Handel och Svenska Mässan i samarbete med Svensk Handel.

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan har visionen att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Koncernen arbetar framgångsrikt med mässor och möten, hotell, restaurang och underhållning. Varje år välkomnar vi cirka 1,8 miljoner besökare till vår mötesplats. Svenska Mässans huvuduppdrag är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 3,1 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. Läs mer på www.svenskamassan.se