Moderaternas partiledare Anna Kinberg Batra.

Moderaternas valkonvent till Svenska Mässan

Den 11-12 maj arrangerar Moderaterna Sverigemötet - valkonvent 2018 på Svenska Mässan. Konventet tar sikte på valrörelsen och blir betydligt större än under mellanvalsår. Under två dagar samlas uppemot 3 000 moderater från hela Sverige under ett och samma tak.

– Det är jätteroligt att vara tillbaka i Göteborg, där vi tidigare kunnat genomföra stora arrangemang, säger Karin Juhlin Chef för Valsamordning och Organisationsstöd på Moderaterna. Sverigemötet 2018 tar sikte på det kommande valet och bli därför ett större valkonvent.

Moderaternas valkonvent är ett stort arrangemang som ställer höga krav på lokaler, logistik och infrastruktur både på mötesplats och destination.

– För oss är det viktigt att destinationen är välkomnande, att det finns hotellrum för alla och att vi kan arrangera seminarier, medieträffar, platser för utställare och spontana möten, inte enbart själva konventet. Vi behöver många olika och flexibla mötesytor. Svenska Mässan och Göteborg uppfyller våra behov och vi ser verkligen fram emot kommande dagar, säger Karin Juhlin.

– Vi är oerhört stolta över att ett av Sveriges största riksdagspartier väljer oss och Göteborg igen. Vårt koncept med allt under ett tak, från hotell och kongresshall till mötesytor och restauranger är väldigt uppskattat bland såväl nationella som internationella kunder, varför vi nu planerar ytterligare expansion, säger Carin Kindbom, vd och koncernchef Svenska Mässan.

Svenska Mässan koncernen, där Gothia Towers ingår, drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Visionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Fram till 2030 planerar Svenska Mässan att expandera med utbyggda entréer, flexibla mötes- och eventytor samt ökad hotellkapacitet. Läs mer om Svenska Mässans expansionsplaner.

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan har visionen att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Koncernen arbetar framgångsrikt med mässor och möten, hotell, restaurang och underhållning. Varje år välkomnar vi cirka 1,8 miljoner besökare till vår mötesplats. Svenska Mässans huvuduppdrag är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,7 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. Läs mer på www.svenskamassan.se