Pressinbjudan: Snart intar 9 000 hundar MyDOG

Pressinbjudan: Snart intar 9 000 hundar MyDOG

MyDOG DEN 4-7 JANUARI 2018 PÅ SVENSKA MÄSSAN i GÖTEBORG

Välkommen till MyDOG – nordens största hundmässa – i Göteborg den 4-7 januari 2018.
9 000 hundar beräknas komma till Svenska Mässan för att tävla tillsammans med sina ägare. Dessutom är MyDOG lite unika med att välkomna besökarna att ta med sina egna hundar till mässan, vilket gör att arrangörerna räknar med ytterligare 600- 700 hundar på plats!

Kända hundprofiler och proffs blandas med en hundintresserad allmänhet under det som har blivit årets och Göteborgs stora hundfest!

Bland dragplåstren finns hundcoachen Fredrik Steen, som gästas av Anders Bagge för att svara på besökarnas hundfrågor under lördagen. Proffshandler Mia Ejerstad och Kennelklubben ger råd till den som funderar på att köpa en valp eller vill fostra en utställningshund.

I två stora hundutställningar deltar ca 9 000 hundar från såväl Sverige som övriga norden och Europa. Den ena - Nordic Dog show – har premiär i Sverige under MyDOG. Dessutom arrangeras tävlingar i bland annat Nosework, Freestyle och Rallylydnad.

Årets utställningshund koras under mässans tredje dag, den 6 januari klockan 15.15. Då får segraren utöver äran ta emot ett pris på 20 000 kr

Mässan satsar stort på aktiviteter för hela familjen, t ex möjligheten att träffa olika hundraser och prata med deras ägare, barnen får testa riktig Agility, och alla får prova på den nya populära hundsporten Nose Work.

Höjdpunkter för familjen

• Föreställningen Dummerjöns med hundar i alla rollerna (dagligen 13.15-14.05)
  • Träffa polisens hundförare (dagligen 12.45 – 13.15)
  • Gympa med Hund (dagligen 14.00-14.45)
  • Prova på Nosework (dagligen 10.30 och 15.15)
  • Hundkul! Träna trick tillsammans med din hund (dagligen 12.30-13.30)
  • Rasparad där ett stort antal hundraser presenteras (dagligen 14.15-15.00)

Höjdpunkter tävlingar

• Två internationella hundutställningar varav den ena - Nordic Dog show – har premiär på MyDOG (torsdag-söndag 9.00- ca 17.00)
  • Årets utställningshund koras (lördag klockan 15.15)
  • Freestyle – en tävling i lydnad till musik (fredag och lördag 9.00)
  • Nose Work – en tävling i sök (torsdag, fredag och lördag)
  • Rallylydnad – en tävling där hund och förare ska ta sig igenom en bana med olika delmoment (fredag, lördag, söndag)Hela programmet hittar du på mydog.se

Tid: 4 - 7 januari 2018. Mässan håller öppet 9.00-17.00
Plats: Svenska Mässan Göteborg
Ackreditering: Presslegitimation krävs. Anmäl om ackreditering till ida.nilsson@svenskamassan.se

Presscentret är inte öppet under MyDOG. Biljetter hämtas ut i huvudentrén till Svenska Mässan.

MyDOG går av stapeln den 4-7 januari 2018 på Svenska Mässan i Göteborg och är Nordens största hundevenemang. Här erbjuds största utbudet av hundraser, tillbehör och aktiviteter i Sverige med en internationell och en nordisk hundutställning samt mängder av andra hundevenemang. MyDOG är den bästa möjligheten för hundägare, eller hundintresserade, att möta hundar och likasinnade.

Dessutom finns det mängder av tillbehör att köpa, spännande uppvisningar att se, intressanta föredrag att lyssna till och inte minst rasklubbstorget med massor av raser och kunniga hundmänniskor.
MyDOG arrangeras av Svenska Mässan och Västra Kennelklubben.

> LÄS MER OM MyDOG > FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK > FÖLJ OSS OSS PÅ INSTAGRAM

För frågor kontakta:

För frågor om mässan, kontakta:
Tommy von Brömsen, affärsansvarig MyDOG, Svenska Mässan, tfn: 031-708 80 38.
E-post: tommy.vonbromsen@svenskamassan.se

För hundrelaterade frågor, kontakta:
Liz-Beth Liljeqvist, ordförande Västra Kennelklubben, tfn 0768-582837.
E-post: qliz@telia.com

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan har visionen att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Koncernen arbetar framgångsrikt med mässor och möten, hotell, restaurang och underhållning. Varje år välkomnar vi cirka 1,8 miljoner besökare till vår mötesplats. Svenska Mässans huvuduppdrag är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,7 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. Läs mer på www.svenskamassan.se