Resia tar plats på TUR!

Pressmeddelande  •  2012-03-15 10:15 CET

För första gången någonsin deltar Resia, en av resebyråbranschens största aktörer, på TUR.
– Vi har omvärderat frågan. Det nya upplägget passar oss, säger Bo Jakobsson, försäljningschef på Resia.

• Anledningen till att Resia tidigare inte ställt ut på TUR är, enligt Bo Jakobsson, att man saknar egna produkter.
– Vår uppgift är istället att sälja de produkter våra leverantörer tar fram, oavsett om det handlar om charterresor, hotell, flyg, buss, båt eller hyrbilar.
– Därför finns ingen anledning för oss att vara med på fackdagarna. Vi sysslar ju med leverantörskontakter varje dag, året runt.

• Det som ändrat Resias inställning är de flexibla koncept nya TUR erbjuder.
– Vi vänder oss till slutkonsumenten, så mötet med allmänheten är intressant för oss. När vi fick chansen att, på ett kostnadseffektivt sätt, vara med enbart under publikdagarna kom saken i ett nytt läge, säger Bo Jakobsson.

Resultatet: Resia har hyrt in sig under hela helgen i nya Global Point, en 300 m2 centralt placerad lounge, där man arbetar vid ståbord.

– Ett upplägg som passar oss perfekt. I Global Point kommer vi att koncentrera oss på att sälja resor, framförallt charterresor till sydliga turistmål.

• Bo Jakobsson och Resia har även tagit plats i TUR:s nybildade branschråd.
– Det känns bra att kunna representera resebyråbranschen, som är en viktig del av näringen, och samtidigt medverka i den positiva utvecklingen av TUR.

Vill du veta mer? Ring Per Magnusson, mässansvarig för TUR på Svenska Mässan, tfn 031-708 86 76. Mer information finnswww.tur.se

Svenska Mässan är idag en av Nordens effektivaste mötesplatser. Varje år kommer drygt en miljon besökare till Svenska Mässan för att delta i ett 30-tal mässor samt 100-tals små och stora konferenser och kongresser. Svenska Mässan äger och driver också Gothia Towers, ett av Nordens största hotell, samt en av Sveriges största restaurangverksamheter med bl a välrenommerade Heaven 23 och italienska Incontro.

Svenska Mässan har tillsammans med dotterbolag drygt 500 anställda, en omsättning på cirka 800 Mkr och generar årligen runt 2,2 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. VD och koncernchef är Carin Kindbom.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom