Snart slår Park Expo upp sina portar!

Pressmeddelande   •   Jul 28, 2004 12:18 CEST

Väl mött i Göteborg den 2-4 november.

Park Expo har nu etablerats som en viktig riksmässa för hela utemiljö-och grönytebranschen. Mässans har en bred profil som lyfter fram allt som behövs för att skapa attraktiva och trivsamma park-och grönytor i stadsmiljöer. Det betyder att mässan bjuder på stadsplanering, trädgårdsanläggare, lekplatsutrustning, offentlig miljöbelysning, park.och grönytemaskiner, växter, fröer, jordförbättring, mark-och natursten, utemöbler, kommuner och mycket annat.
Park Expo görs i nära samarbete med STAF, Sveriges Trädgårdsanläggningsförbund.

Mässans besökare är professionellt fackfolk från Sveriges alla kommuner, kyrkogårdsförvaltningar, bostads-och fastighetsbolag, arkitekter, konsulter, privata entreprenörer som alla ger oss livskraft i vardagens djungel av buller, asfalt, trafik, glas och betong. Park Expo är ett ypperligt tillfälle att hitta de senaste produktnyheterna samt att skapa intressanta affärsmöjligheter, på både kort och lång sikt.

Park Expo löper parallellt med de närbesläktade fackmässorna IDA och BAD.
Dessa synergier gör att arrangemanget blir i det närmaste heltäckande inom områdena utemiljöer/stadsplanering, fritid och idrott.

Park Expos konferenser driver utvecklingen framåt.

Nytt för i år är att arrangören nu kan erbjuda förmånliga konferenspaket som innehåller en mängd saker. Förutom fritt inträde till samtliga konferenspunkter ingår också Park Expos stora branschfest. Här möter festdeltagarna bland annat standupkomikern Jan Bylynd, coverbandet Partypatrullen och kvällens stora stjärna: Lena Philipsson. Festen äger rum i Svenska Mässans Kongresshall den 3 november. I konferenspaketet ingår också fritt inträde till mässorna Park Expo IDA och BAD.
Konferensprogrammet omfattar en mängd aktuella ämnen som gör att branschens företrädare kan kompentensförbättra sitt dagliga arbete inom utemiljösektorn. Här finns seminarier om skötselfrågor, lekplatsutrustning, nersmutsning, offentlig miljöbelysning och en hel del annat.

Vill du veta mer?
Kontakta Projektledare Peter Torgersson på Svenska Mässan