Underhållsfrågorna hamnar allt högre på företagens agendor!

Underhållsmässan växer och har redan passerat 2014 års mässa i volym och antal utställare. Alla tunga aktörer finns med. Över 250 utställare har hittills bokat plats på Underhåll, som är norra Europas största fackmässa inom drift och underhåll. Mötesplatsen äger rum på Svenska Mässan i Göteborg den 8-11 mars 2016.

- Intresset är enormt. Underhållsfrågorna är heta nu och hamnar allt högre upp på företagens agendor, säger Anna Jarnö, affärsansvarig för Underhåll.

Det beskrivs bl a av Magnus Kårestedt, VD Göteborgs Hamn, som kommer till Underhåll för att tala om hur man bedriver underhållsverksamhet i Skandinaviens största hamn. Underhåll står högt på hans agenda.
- För oss är underhåll en kärnverksamhet som vi lägger mycket pengar på, säger Magnus Kårestedt.

Göteborgs hamn är inte bara Skandiaviens största, det är Sveriges mest betydelsefulla exporthamn, ett logistik- och transportnav som måste fungera – annars stannar AB Sverige. Hamnen fungerar också som en konjunkturbarometer. För att travestera en gammal Volvodevis; Går det bra för hamnen går det bra för Sverige. En tredjedel av utrikeshandeln går genom Göteborgs hamn.

Nu kommer Magnus Kårestedt till Underhållsmässan för att berätta om hur man bedriver underhållsverksamhet i ett företag med de mest skiftande förutsättningar och utmaningar.

- Det förebyggande underhållet måste ha en hög dignitet. Underhållet är en strategisk insats, slår Magnus Kårestedt fast.

Magnus Kårestedt medverkar på Underhållsmässans Stora Scen torsdagen den 10:e mars.
Program och mer info finns här >>>

Underhåll arrangeras den 8-11 mars och är norra Europas största fackmässa inom drift och underhåll. Här presenteras innovativa lösningar och ny teknik av branschens ledande aktörer. Mötesplatsen har en bredd som gör den intressant och aktuell för så gott som alla branscher och en mängd olika befattningar.
250 utställare, 50-talet kostnadsfria seminarier på två scener och en rad spännande aktiviteter. Mässan besöks av cirka 10 000 personer.

> LÄS MER OM UNDERHÅLL

För frågor kontakta:
Anna Jarnö, affärsansvarig för Underhållsmässan på Svenska Mässan, tfn 031-708 80 85.
E-post: anna.jarno@svenskamassan.se

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och inkluderar tre verksamhetsdrivande bolag: Gothia Towers AB, Svenska Mässan Mässor och Möten AB och Bok & Bibliotek i Norden AB. Ambitionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Varje år besöker drygt 1,5 miljoner människor mötesplatsen. Svenska Mässans ändamål är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,5 miljarder i besöksnäringseffekter till Göteborgsregionen. Koncernen har drygt 750 årsanställda. Läs mer på www.svenskamassan.se