Kunskap & Framtid 2017.

Välkommen till mässan som gör dig redo för framtidens studier och jobb

PRESSINBJUDAN TILL KUNSKAP & FRAMTID 22-24 NOVEMBER

Att ta studenten är en av livets höjdpunkter. Men vad händer sedan?
Valmöjligheterna kring vidareutbildning och jobb är fler än någonsin tidigare. Kunskap & Framtid är mässan för alla som är på jakt efter framtidens studier och jobb. Mässan vill inspirera och vägleda, men framför allt väcka nyfikenhet hos besökaren. I år är temat ”att våga misslyckas” – och besökare får bl.a möjlighet till att lämna in jobbansökningar på plats.

Mässan vänder sig alla som vill studera vidare, byta yrkesinriktning eller kanske ta en paus från studierna och jobba ett år utomlands. Seminarier och aktiviteter bjuder på ett mångfacetterat innehåll för att locka en bred publik – hit lockas tjejer som killar, gymnasielever som äldre besökare mitt i karriären för att inspireras inför framtiden. Årets tema är ”att våga misslyckas” – med inspirerande seminarier och aktiviteter slår mässan ett extra slag för att uppmuntra alla som planerar inför framtiden att släppa pressen och våga testa sig fram.

Bland inspirationstalarna finns bl.a:

-Suad Ali – expert Migrationsverket – om att springa mot strömmen

-Ali Tabrizi – affärsutvecklare Göteborgsregionen – om meningsfull fritid och vägen till arbete

-Nadim Ghazale – rekryteringsansvarig Polisen – vad kan polisyrket innebära för dig?

-Cecilia Berlin – ergonomiforskare, lärare och dansare –presenterar sin forskning genom dans

-Mathilda & Andrea – en av Sveriges största podcasts, med cirka 250 000 nedladdningar i månaden, livepoddar på plats – om prestationsångest, drömmar om framtiden och att våga misslyckas

På scen står även en mängd högskolor, universitet och utbildningsaktörer för att inspirera kring framtidsval.

Nytt för i år är Vägledningstorget. Här samlas alla aktörer som på något sätt kan erbjuda studenter och arbetssökande vägledning, bl.a. studie- och yrkesvägledare, CSN, Arbetsförmedlingen och Manpower.

Ytterligare en nyhet för i år är möjligheten att söka 2000 jobb på plats! I år uppmanas besökare ta med sitt CV till mässan för att träffa stora rekryterare så som Polisen, Volvo, Räddningstjänsten Storgöteborg, Försvarsmakten, Chalmers, Svenska Mässan Gothia Towers och Manpower. I samarbete med Manpower kommer dessutom besökarna få hjälp med CV- och intervjuträning samt allmänna tips och råd inför arbetssökandet.

Öppettider
Torsdag-lördag 22-24 november kl. 10-16

Pressackreditering
Ansökan om pressackreditering görs här >>
Ackrediteringarna hämtas ut i informationsdisken i entrén. Under Kunskap & Framtid är Press Centre inte öppet.

Välkommen till Kunskap & Framtid på Svenska Mässan i Göteborg!

Fakta om Kunskap & Framtid den 22-24 november
Kunskap & Framtid är mässan för alla som är på jakt efter framtidens studier och jobb, och lockar årligen tusentals gymnasieungdomar, studenter, föräldrar och lärare till Svenska Mässan. Här finns svar på allt som rör studier, jobb, arbetsmarknad, studieekonomi, studera som vuxen, utlandsstudier och karriärplanering. Ett besök på Kunskap & Framtid är kostnadsfritt för studerande när biljett bokas via skolans studie- eller yrkesvägledare. Annars är priset 59 kr för ungdomar upp till 30 år och 99 kr för vuxna. Biljetten är giltig för återbesök alla dagar.

LÄS MER OM KUNSKAP & FRAMTID

LÄS MER OM SVENSKA MÄSSAN

För frågor kontakta:

Farhad Kakavand, affärsansvarig Kunskap & Framtid, tfn 031-708 81 44.
E-post: farhad.kakavand@svenskamassan.se

Sofia Gallagher