Gränsen mellan arbete och fritid kommer att suddas ut

Årets upplaga av Guldkikaren by MPI – en tävling som varje år utser den bästa trendspaningen inom event- och mötesbranschen – är avgjord. Det blev mötesdesignern och entreprenören Jörgen Dyssvold som med sitt bidrag “Mötesplatser på helt nya ställen” tog hem segern. Och enligt honom står arbetstagare och arbetsgivare – liksom hela mötesbranschen – inför en rejäl omställning.

Grattis! Hur känns det?
– Det var både roligt och lite oväntat. Det var otroligt många andra bra spaningar som kom in så det var tuff konkurrens.

Hur kom du på din spaning?

– Jag jobbar själv professionellt med att hjälpa företag och myndigheter att arrangera möten och de senaste åren har jag märkt att allt fler efterfrågar annorlunda och unika platser att lägga sina möten på. Dels för att platserna ska stämma ihop med ett speciellt tema för konferensen, men framförallt för att det idag är svårare att dra folk till konferenser. Hittar man då en cool plats så kan det bli en snackis som lockar folk till att anmäla sig.

Läs hela intervjun här.

• Hotell-, restaurangverksamhet