Hufvudsta Gård utsedd till Årets Mötesplats 2010

Hufvudsta Gård Mat & Möten är korad till Årets Mötesplats 2010. Priset delades ut under högtidliga former vid Svenska Mötens Festligheter på Nalen i Stockholm på måndagskvällen. Priset Årets Mötesplats delas ut för tredje gången i ordningen och är instiftat av Svenska Möten, ledande i Sverige på möten och konferenser. Det är Svenska Mötens konferensköpare som själva röstat fram vinnaren, cirka 2 000 kunder har deltagit i en omröstning och lämnat egna kommentarer kring anläggningarna. Kundmotiveringarna för vinnaren Hufvudsta Gård kan sammanfattas med följande;

”Hufvudsta Gård i Solna är favoritställe nummer ett som vi hela tiden återkommer till! Perfekt dagkonferensställe. Lagom stort, fantastisk miljö och kanongod (och nyttig) mat. Plus för den utmärkta servicen.”

– Att bli framröstad av kunder som bästa anläggning i konkurrens med alla bra mötesplatser är överväldigande. Priset är fantastiskt att dela med våra medarbetare, säger Maria Eklund, vd för Hufvudsta Gård Mat & Möten.

Under Svenska Mötens Festligheter delades det ut en rad ytterligare priser inom mötesbranschen. Bland annat blev vinnare av Årets Svenska Möten Vän, Pernilla Rehnberg, vd på Thoresta Herrgård, med följande motivering:

”Pernilla Rehnberg som med ett alltid lika brinnande engagemang för Svenska Möten återkommer i ledande ställning på olika medlemsanläggningar. Där Pernilla finns har arbetet för Svenska Möten alltid en framträdande plats.”

Tidigare har Pernilla varit anställd på Steningevik, Gripsholms Wärdshus och Görvälns slott.

– Vi är glada att belöna våra förstklassiga medlemmar och deras medarbetare som hela tiden ser till att våra kunder får möten av hög kvalitet. Höjdpunkten är att dela ut pris till kundernas egen favoritanläggning som de själva valt, säger Johan Fägerblad, vd för Svenska Möten.

Festligheterna på Nalen i Stockholm är ett årligen återkommande evenemang där Svenska Möten firar tillsammans med medlemmar, kunder och partners. Årets Festligheter samlade närmare 300 personer från mötesbranschen över hela Sverige.

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten
tfn 08-594 111 72, 070-685 30 43
e-post johan.fagerblad@svenskamoten.se

Christian Giertta, Marknadsansvarig Svenska Möten