Ny marknadschef på Svenska Möten

Pressmeddelande  •  2011-12-08 06:00 CET

”Min viktigaste utmaning blir att få mötesbokaren att veta vad vi står för och vad vi kan leverera”. Det säger Svenska Mötens nya marknadschef Lena Andersson.

Lena Andersson tar över som ny marknadschef för Svenska Möten. Med sig in i mötesbranschen tar hon 20-årig kommunikationserfarenhet från bland andra American Express, Skandia och Tele2. På Tele2 var hon bland annat med och skapade succékampanjen fåret Frank.
- Under mina sju år på Tele2 var jag med om en enorm utvecklingsresa för mobil kommunikation. Det var väldigt roligt och en oerhörd intensitet, säger Lena Andersson.
- Det är vitt skilda branscher men det viktiga för mig är att arbeta inom en organisation där det finns ett starkt driv och ett trovärdigt varumärke att jobba med. Jag tror verkligen på Svenska Möten, produkten och erbjudandet.

Mötesbranschen känner Lena Andersson endast som kund vilket ger henne ett viktigt utifrånperspektiv.
- Jag har själv bokat konferenser på mina tidigare arbetsplatser och vet hur mycket tid det kan ta och att det är svårt att veta vad man får. Därför ser jag det som en spännande utmaning att sprida Svenska Mötens varumärke. Att hitta nya målgrupper och med olika medel öka kännedomen om våra tjänster som förenklar mötesbokningen och alla högkvalitativa medlemsanläggningar, säger Lena Andersson.

Tidigare marknadschefen Christian Giertta fortsätter inom Svenska Möten som utvecklingschef.
- Det är oerhört nyttigt för oss att föra in Lenas renodlade kundperspektiv i verksamheten. När rodret för marknadsavdelningen nu lämnas till Lena har vi förstärkt våra resurser och samtidigt skapat utrymme för att utveckla nya affärsområden. Medlemsstrategi, kvalitetssäkring och miljöarbete är några av de områden som jag ser som mina viktigaste utmaningar inför framtiden, säger Christian Giertta.

Lena Andersson, marknadschef, lena.andersson@svenskamoten.se eller 0701-600 900
Christian Giertta, utvecklingschef, christian.giertta@svenskamoten.se eller 070-319 92 38

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom