Svenska Möten över en kvarts miljard i förmedlad volym

Pressmeddelande  •  2011-12-15 06:30 CET

Svenska Möten trotsar rådande tider med generell global oro med sitt bästa resultat någonsin. Vid årets slut kan man räkna med en förmedlad volym om totalt en kvarts miljard. En ökning med 30 procent jämfört med rekordåret 2010.

Svenska Möten kan vid årets slut visa ett volymresultat som slår alla tidigare rekord. Beräknad förmedlad volym totalt för 2011 är en kvarts miljard kronor. 30 procent i ökning från förra året då man nådde all-time-high. 2011 är också året då Svenska Möten fått utmärkelsen Sveriges i särklass bästa konferensleverantör av analysföretaget Resegeometri.

-Vi är oerhört stolta och nöjda med 2011 men lägger oss definitivt inte på latsidan inför 2012. Det här är ett klart bevis på att kunderna uppskattar det vi gör och att vi styr spikrakt mot framtiden, säger Svenska Mötens VD Johan Fägerblad.

Totalt 14 nya medlemmar

Sammanlagt har Svenska Möten under året utökat sin portfölj med 14 nya anläggningar. De senast tre tillkomna kliver officiellt in som medlemmar den 1 januari 2012. Det är Schenströmska Herrgården i Ramnäs, Knistad Hotell & Konferens i Skövde samt Kurorten Mösseberg i Falköping.

-Med dessa nya medlemmar växer vi starkt den västra regionen och förstärker i Mälardalen, säger Johan Fägerblad.
-När vi ser över vårt medlemstal kan vi konstatera att vi har positivt medlemsnetto vid årets slut vilket också är en mycket viktig signal för oss.

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten 070-685 30 43 johan.fagerblad@svenskamoten.se

Kommentarer (0)