Svenska Möten rekordexpanderar med sex nya anläggningar

Svenska Möten utökar med sex nya mötesanläggningar i sin portfölj. Anläggningarna omfattar både dagkonferensanläggningar i citylägen och större konferensanläggningar med övernattning, samt täcker stora delar av konferensmarknaden med lägen i Stockholm, Västra Sverige och Öresund.

– Vi är glada att kunna utöka vårt erbjudande väsentligt med flera mötesanläggningar av mycket hög kvalitet i bra lägen. Att vi fått in ett av Stockholms mest välrenommerade hotell, Victory Hotel & Konferens, i vår portfölj är en naturlig utveckling för att kunna möta våra kunders efterfrågan. Vi har just nu extremt stort tryck på bra anläggningar i såväl storstadsregionerna som i övriga landet, säger Johan Fägerblad, vd på Svenska Möten.

Victory Hotel & Konferens, beläget i Gamla Stan i Stockholm, är en av de nya anläggningarna. Med utmärkta kommunikationer och 14 konferenslokaler som rymmer 85 deltagare i den största, möter man efterfrågan på dagkonferenslokaler i cityläge. Victory Hotel har 45 hotellrum och måltiderna serveras från Restaurang Djuret.

– Vi är otroligt glada över att få komma med som en av Svenska Mötens utvalda anläggningar. Det är en kvalitetsstämpel som både kunder och branschpartners är väl bekanta med. Svenska Möten har också en väldigt stark och stor säljorganisation som vi som en relativt liten anläggning hoppas kunna ta del av. Vi tror att vi kommer att kunna komplettera Svenska Mötens portfölj som ett självklart cityalternativ, säger Rickard Bengtsson, vd och delägare för Victory Hotel & Konferens.

Margretetorp, en gästgifvaregård i nordvästra Skåne alldeles intill E6:an och Ängelholms Flygplats, har en konferensvolym på 300 konferensdeltagare och övernattning med totalt 128 bäddar fördelat på 60 rum. Restaurangen tar nära 500 gäster fördelat på sex matsalar. Margretetorp serverar dagligen Sveriges enda smörgåsbord.

– Vi ser fram emot att vara en del av den starka konferensorganisation som Svenska Möten är. Redan i dag har vi mycket konferenser och större aktiviteter med eventbolag. Medlemskapet är i linje med vår expansion av lokaler och förnyelse av restaurangdelen vi genomfört under året. Vårt upptagningsområde sträcker sig över hela Öresundsregionen inklusive Halmstad och Göteborg, och vi är glada att nu få ta del av Svenska Mötens stora kundbas, säger Anders Vollmer, hotellchef på Margretetorp Gästgifvaregård.

Nya medlemmar i Svenska Möten
Margretetorp Gästgifvaregård    Ängelholm    www.margretetorp.se
Runö Möten & Events                Åkersberga   www.runo.com
Sigtuna Stads Hotell                   Sigtuna        www.sigtunastadshotell.se