Svenska Möten utökar med fyra medlemsanläggningar

Pressmeddelande, Svenska Möten, 17 juni 2016:

Svenska Möten utökar med fyra nya medlems­anläggningar.

Nu stärker Svenska Möten sitt utbud med ännu fler mötesanläggningar. Från 1 juni är fyra anläggningar nya medlemmar hos Sveriges största mötespartner, varav en i Småland och tre i Stockholm.

De senaste åren har Svenska Möten haft en kraftig tillväxt, med fortsättning även i år. Under årets första fem månader har den förmedlade volymen ökat med 16 procent, och läget för hösten är gynnsamt.
– Våra nya medlemmar är ett mycket välkommet tillskott, för att fylla den ökade efterfrågan, säger Sylvia Nylin, vd på Svenska Möten. Tillsammans kompletterar de vårt utbud på flera sätt, genom unika koncept och efterfrågat läge.

Av de nya mötesanläggningarna finns en i Småland: Kosta Boda Art Hotel. De andra tre återfinns i Storstockholm och består av Stockholm City Conference Centre, Hotell Skeppsholmen och Stallmästaregården.

– I dag finns en allt större medvetenhet och kunskap om vad som gör ett bra möte, fortsätter Sylvia Nylin. Allt fler har fulla agendor och söker både tids- och kostnadseffektiva lösningar. Det finns också ett ökat intresse för nya mötesmodeller och unika upplevelser, vilket alla nya medlemmar kan ge.

Hotell Skeppsholmen och Stallmästaregården erbjuder bägge historisk miljö förenat med nutida design. Med natursköna lägen vid vatten erbjuder de lugn och ro, samtidigt som storstadens puls finns intill. Båda anläggningarna tillför också logikapacitet, och fyller därmed ett behov hos Svenska Möten i Stockholm. Här finns också de välrenommerade kök som drivs av Nobis och bröderna Catenacci, namnen bakom mat till både Nobelfester och prinsessbröllop.

Stockholm City Conference Centre har kapacitet för totalt 4 000 besökare, och är en av norra Europas största kongress- och konferensanläggningar. Genom sitt läge mitt i city, erbjuder de en flexibel anläggning kombinerat med genomtänkt mat och dryck.

– Vi hälsar alla hjärtligt välkomna och ser fram emot att förvalta det förtroende de visat genom att bli medlemmar hos oss, avslutar Sylvia Nylin.

För ytterligare information, kontakta:
Sylvia Nylin, vd, Svenska Möten
sylvia.nylin@svenskamoten.se

• pressmeddelanden

Sveriges ledande mötespartner

Svenska Möten är en mötespartner och medlemsorganisation för mer än 130 noga utvalda konferensanläggningar.

Vi brinner för mötet och för att våra kunders syften, mål och visioner ska uppfyllas. Det gör vi med hjälp av 30 års branscherfarenhet, framåtanda, ständig kunskapstörst och fantastiska mötesanläggningar. Samtliga anläggningar har passerat Svenska Mötens tuffa, unika klassificeringssystem och är Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk.

Här återfinns kvalitativa storstads- och mötesanläggningar, herrgårdar och slott med kreativa mötesmiljöer.

Vi förmedlar snabb och smidig konferensbokning och hjälper till med arrangemang, tips och råd för ett bättre möte!

Läs mer och inspireras på svenskamoten.se, eller följ oss på:
Svenska Möten på Facebook
Svenska Möten på Twitter