Nordiska mästarmöten i distansritt, hoppning och dressyr

Sista helgen i juni bjuder ridsporten på nordiska mästarmöten i tre grenar.

Distansritt
I värmländska Kristinehamn, rids Nordiska Mästerskapet i distansritt. En internationell distansritt på 120 km.
Arrangörens hemsida: http://www.nbc2015.se/
Start och resultatlistor: http://online.equipe.com/sv/competitions/13437
Pressansvarig: Frida Söderström 0708320351

Svenska ryttare: Josefin Blom Lugn, Ingrid Boström, Annelie Eriksson, Lena Eriksson, Annette Falk, Caroline Franzén, Karin Gadde Jennische, Ingrid Gradén, Elin Gränsgärd-Joelsson, Maria Hagman-Eriksson, Sara Henriksson, Camilla Kvarnström, Zandra Lagerbäck, Ella Lindblom, Ewa Margard, Katarina Mungsgård, Emma Persson, Caroline Pont, Sabina Rapp, Anna Schuber, Görel Sigurdson, Frida Söderström, Emma Svanäng, Kjell Westerback

Hoppning
För några veckor sedan blev Rolf-Göran Bengtsson nordisk mästare i hoppning för seniorer. Nästa helg är det ungdomarnas tur att göra upp om de nordiska medaljerna.
Nordiska mästerskapet i hoppning för för U25, young rider, junior, ponny, children rids i Köpenhamn, Danmark.
Arrangörens hemsida: http://spr.dk/nm-2015/
Start och resultatlistor: http://online.equipe.com/sv/competitions/13411
Webb-TV: http://horses.dreamsports.tv/live-events/
Presskontakt: presse@spr.dk

Svenska ryttare:
U25: Malin Carlbäck, Alexandra Eriksson, Anna Persson, Arvid Tenfält, Evelina Tovek, Axel Wenehult
Young rider: Emelie Grönberg, Eneas Hållsten, Hanna Klensmeden, Ebba Larsson, Cornelia Rylén, Louise Torgensen
Children: Kajsa Björe, Isabelle Franzetti, Melanie Ling-Vannerus, Unni Ragnarsson, Joel Torstenson, Madeleine Young Shing
Junior: Kajsa Andreen, Viggo Björklund, Julia Dahnelius, Sofie Ekestubbe, Ottilia Lundgren, Antonia Häggström Pettersson
Ponny: Julia Hallberg, Janelle Larsson, Ottilia Lundgren, Elin Lundin, Klara Mattsson, Axelina Häggström Pettersson, Annie Unghanse

Dressyr och dressyr för ryttare med funktionsnedsättning
I danska Ålborg samlas dressyryttarna för att rida om de nordiska medaljerna. Mästerskapet avgörs från ponny upp till seniorklass, och för ryttarna med funktionsnedsättning.
Arrangörens hemsida: http://nordiskdressur.dk
Webb-TV: http://horses.dreamsports.tv/live-events/
Pressansvarig: Christel Krøyer, press-nbc2015@hotmail.com

Svenska ryttare