Annika Tjernström ny generalsekreterare

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2017 17:30 CET

Annika Tjernström, ny generalsekreterare Svenska Ridsportförbundet. Foto: Roland Thunholm

Svenska Ridsportförbundet har utsett Annika Tjernström till ny generalsekreterare. Annika, som bor i Eskilstuna, tillträder posten den 1 augusti.

Med en bakgrund som HR direktör och ett genuint hästintresse ser Annika tjänsten som generalsekreterare för Svenska Ridsportförbundet som en möjlighet att kombinera yrkeserfarenhet och intresse.

- Svenska Ridsportförbundet är en spännande organisation med en sport som ligger i framkant. Ridsporten fyller så många olika behov för så många människor och det ska bli så roligt att vara en aktiv del i den fortsatta utvecklingen.

Annika Tjernström kommer närmast från en tjänst som HR-direktör på Eskilstuna kommun och var innan dess chef för externa relationer på Mälardalens högskola.
- Och sen har jag tusentals timmar i stallet och på hästryggen som jag nu kan ha nytta av, säger Annika med ett leende.

Hästkarriären började i Åtvidaberg för Annika Tjernström. Först på ridskola och sedan med egen häst under 25 år. Annika har tävlat i dressyr, hoppning och fälttävlan på lokal och regional nivå.Annika tillträder tjänsten som generalsekreterare den 1 augusti. Fram till dess ska hon sätta sig in i de utmaningar och styrkor som finns i ridsporten.

- Med Annika Tjernström som generalsekreterare har vi rätt person för att ta förbundet till nästa nivå inom såväl egen organisation, vår idrott som i relationerna till andra organisationer, säger Ulf Brömster, ordförande i förbundet.
- Vi har haft en lång och grundlig rekryteringsprocess och med Annika har vi hittat helt rätt.

Annika Tjernström, ny generalsekreterare Svenska Ridsportförbundet, 0739 17 77 00