Carolina Gynning i årets Stjärnornas hoppning

- Min största utmaning på länge, säger Carolina Gynning, ny deltagare i årets Stjärnornas Hoppning i Stockholm International Horse Show i november i Ericsson Globe.
- Det ska bli hur roligt som helst, nu ska jag hårdträna hela hösten.

Carolina Gynning har varit och testridit i veckan på Stora Wäsby Ridklubb som är träningaarena för deltagarna i Stjärnornas hoppning. Där får de åtta ryttarna regelbunden träning med Lena Bredberg och Anna Andersson.

Carolina är ingen nybörjare i sadeln men det är cirka 15 år sedan hon senast satt i sadeln. Då var det sporadisk ridning på ridskola, idag avancerad träning inför en stora uppgiften att rida in i Ericsson Globe och tävla i hoppning inför 10 000 åskådare.
Trots att Carolina var minst sagt ringrostig fick hon pröva på att hoppa redan vid första lektionen. Med en heroisk insats och med stort mod klarade hon av uppgiften.

- Här kör vi med snabbutbildning, vilket vi inte rekommenderar att man gör på egen hand, säger tränarna Lena Bredberg och Anna Andersson. Med så högt motiverade och beslutsamma deltagare tillsammans med våra speciellt utvalda och välridna hästar kan vi lyckas, den minimala tidsramen till trots.
Normalt tar det något eller några år att träna sig till en sådan standard som behövs i Ericsson Globe.

Stockholm international Horse Show 26-28 november www.stockholmhorseshow.com