EM i voltige - invigning

EM i voltige invigdes på onsdagskvällen på Bökeberg i Skåne.
450 voltigörer tågade in under sina respektive nationsskyltar och ställde upp inne i ridhuset.

EM inleddes på onsdagen med de individuella juniorklasserna. Det blev tyskt i topp både i dam- och herrklassen efter det första obligatoriska programmet.

På torsdagen fortsätter EM med första omgången för lag senior samt junior, damer senior och herrar senior och kür i de individuella juniorklasserna.

Resultat onsdag
Junior damer, obligatoriskt program: 1) Sarah Kay, Tyskland 7,779 2) Julia Popp, Österrike 7,752 3) Nina Braun, Österrike 7,521 19) Sandra Anderberg, Sverige 6,222 23) Elin Härkönen, Sverige 5,845 29) Kristina Dahmén, Sverige 5,644
Junior herrar, obligatoriskt program: 1) Thorben Hoppe, Tyskland 7,756 2) Thomas Brüsewitz, Tyskland 7,409 3) Vincent Haennel, Frankrike 7,294
Kompletta resultat på arrangörens hemsida