Peder Fredricson och H&M All In ger en uppmuntran till föreningarna.

En uppmuntran från Peder Fredricson och H&M All In

Tillsammans med H&M All In vill Peder Fredricson ge en uppmuntran till dem som är i början på sin ryttarkarriär och till de föreningar som stöttar dem på vägen.

Peder Fredricson har tagit fram en silveramulett med tagel från H&M All In infällt som han skänker till de föreningar som har en eller flera ryttare på Svenska Ridsportförbundets Topp 20-ranking för juniorer per 1 augusti 2017.

- Allan och jag vill ge dem en uppmuntran med den här amuletten och samtidigt tacka för det stöd vi har fått under året.

Peder Fredricson befinner sig just nu på toppen av sin ridsportkarriär med topphästar i stallet, framgångar på tävlingsbanorna och ett EM på hemmaplan som nästa stora mål.

Men det är inte utan hårt jobb, uppoffringar och support från flera håll som Peder är han där han är.

- Jag vet hur tufft det kan vara i början av karriären och hur mycket positiv uppmuntran kan betyda.

- Och det är viktigt att föreningarna fortsätter satsa på sporten och tar hand om sina unga talangfulla ryttare, så att vi får en stark återväxt inom svensk hoppsport.

De föreningar som har ryttare på Topp 20-rankingen för juniorer 2017-08-01 är; Piteå Ridklubb, Helsingborgs Fältrittklubb, Nääs Hästsportförening, Ilbäckens Ryttarförening, Jump Club Ridsportförening, Kungsbacka Ridklubb, Dagstorpsortens Ryttarförening, Mölndals Ridklubb, Billdals Ridklubb, Gävle Ryttarsällskap, Kimstad Ryttarförening, Flyinge Ryttarförening, Ängelholms Ryttarförening, Mitt Hjärta Hästsportförening, Loviseholm Sporthästklubb Örebro