Maria Gretzer prisar gräsbanan inför Vellinge Hästfestival i helgen

Maria Gretzer prisar gräsbanan inför Vellinge Hästfestival i helgen

Pressmeddelande från Vellinge Hästsportförening

Vellinge Hästförenings gräsbana har rykte om sig att vara en av södra Sveriges bästa och just nu är den i kanonbra form inför helgens nationella hopptävlingar. Och det är ingen mindre än trefaldiga OS-ryttaren Maria Gretzer som ger banan högsta betyg.

Idag var Maria Gretzer på Vellinge Hästsportförenings anläggning och tränade sin elev Dennis Carlsson och hästen Et Toi HH på klubbens stora gräsbana. Både tränare och elev var mycket nöjda med underlaget och dagens träningsförhållanden.
– Om jag ska sätta ett betyg på banan, så blir det 10 poäng av 10 möjliga, sade Maria Gretzer. Jag hade gärna velat vara med på Vellinge Hästfestival i helgen. Dessvärre måste jag resa iväg med fälttävlanslandslaget som jag ju är hopptränare för.
För intresserade ryttare finns fortfarande chans att anmäla sig till helgens tävlingar – ingen extra avgift utgår för efteranmälningar. Vellinge Hästfestival bjuder bland annat på Agria & Vellinges Unghästpott, med chans att vara med och dela på 30.000:- samt HagaHill Grand Prix, en 150-hoppning med 40.000:- i prispengar (20.000:- till segraren). Läs mer på www.vhf.nu.