Nyhetsbrev från Svenska Ridsportförbundet vecka 44

Kontaktperson: Lotta Amnestål, informationschef 0709-79 56 35 Innehåll * Elitdressyr i Helsingborg * Lag-SM dressyr för ponny * Världscupen i hoppning går vidare * Inbjudan till pressträff inför Stockholm International Horse Show 7 november Aktuellt kalendarium med datum, tävlingsplatser, ryttare, hemsidor och presskontakter finns längst ner på nyhetsbrevet 3-5 november Elitdressyr i Helsingborg Helsingborgs Fältrittklubb är återigen arrangör av en elittävling i dressyr dit SM-medaljörerna Jan Brink och Louise Nathhorst väntas. Läs mer HÄR 3-5 november Lag-SM dressyr för ponny, Final i Ponnyallsvenskan Elit Dressyr Tio lag är klara för final i lag-SM i dressyr för ponny. Nordhallands Ridklubb är arrangör. Läs mer HÄR 10-12 november Världscupen går vidare till Italien Tredje omgången i världscupen i hoppning, FEI World Cup Jumping, går i italienska Verona. Rolf-Göran Bengtsson och Royne Zetterman startar. Läs mer HÄR Inbjudan till pressträff inför Stockholm International Horse Show 7 november. Läs mer HÄR Aktuellt kalendarium med datum, tävlingsplatser, ryttare och hemsidor Internationella tävlingar vecka 44 1-5 november Liege, Belgien CSI****/CSIJ internationell hoppning http://www.jumpingdeliege.be/ Svenska ryttare: Sofia Kroon, Evelyn Sander, Alexander Zetterman, Douglas Lindelöw 1-5 november Wierden, Holland CSI** internationell hoppning http://www.indoorwierden.com/internationaal/paarden_indoor/index.htm Svenska ryttare: Peder Fredricson, Malin Parmler, Fredrik Jönsson, Linn Olsson, Kristin Nyberg 3-5 november Linz-Ebelsberg, Österrike CSI** internationell hoppning http://www.linzerpferdefestival.at/ Svenska ryttare: Linda Heed 3-5 november Lyon, Frankrike CSI***** internationell hoppning http://www.equitalyon.com/ Svenska ryttare: Malin Baryard-Johnsson, Helena Lundbäck 3-5 november Manerbio, Italien CSI*** internationell hoppning Svenska ryttare: Andrea Wallén Internationella tävlingar vecka 45 9-12 november Haras el Capricho CSIO**** internationell hoppning FEI Nations Cup http://www.haraselcapricho.com/ Svenska ryttare: Niklas Arvidsson, Jens Fredricson, Caroline Persson, Erika Lickhammer 9-12 november Oldenburg, Tyskland CSI***/CDI*** internationell hoppning/dressyr http://www.escon-marketing.de/ Svenska ryttare: Märta Elander Wisten 10-12 november Verona, Italien CSI-W internationell hoppning FEI World Cup Jumping http://www.fieracavalli.com/nqcontent.cfm?a_id=1 Svenska ryttare: Rolf-Göran Bengtsson, Royne Zetterman 9-13 november Wien-Stadthalle, Österrike CSI****/CDI*** internationell hoppning/dressyr Svenska ryttare: Helena Lundbäck, Linda Heed Nationella tävlingar vecka 44 3-5 november Helsingborgs Fältrittklubb, Elit dressyr http://www.hfrk.nu/ 3-5 november Nordhallands Ridklubb, Elit ponnydressyr Agria lag-SM http://www.lundahagen.se/nhrk/index.html 3-5 november Borås Fältrittklubb, nationell hoppning ponny/junior Globenkval 2 http://www.borasridhus.se/ 3-5 november Vetlandaortens Ryttarförening, nationell hoppning http://www.vrf.dk/ 4-5 november Enköpings Ridklubb, nationell dressyr http://www.enkopings-ridklubb.c.se/ Nationella tävlingar vecka 45 10-12 november Strömsholms Ridsportförening, Elit hoppning, Young Rider Krafft Cup http://www.stromsholm.com/index.asp 11-12 november Trollhättans Fältrittklubb, nationell hoppning http://www.tfrk.se/ 12 november Örestads Ryttaresällskap, nationell hoppning http://www.ors.se/ Kontaktperson: Lotta Amnestål, informationschef 0709-79 56 35