Ridsport - Kalendarium vecka 35 och 36

Pressmeddelande  •  2012-08-30 21:10 CEST

Svenska Ridsportförbundet - Aktuellt kalendarium med datum, tävlingsplatser, ryttare och hemsidor vecka 35-36
www.ridsport.se uppdateras resultaten för svenska ryttare kontinuerligt under tävlingshelgerna

Internationella tävlingar vecka 35
30 augusti – 4 september Paralympics, London, Storbritannien
Arrangörens hemsida: http://www.london2012.com/paralympics/
Svensk ryttare: Anita Johnsson

30 augusti – 2 september Ising am Chiemsee, Tyskland CSI**, internationell hoppning
Arrangörens hemsida: http://www.chiemseepferdefestival.de/
Svensk ryttare: Angelica Augustsson

30 augusti – 2 september Herlufmagle, Danmark CSI**, internationell hoppning
Arrangörens hemsida: http://www.riderscup.dk/
Svenska ryttare: Ida Svensson, Lizzie Kristiansson, Sofia Westborg, Evelina Tovek, Jonas Rinné, Ewa Hellström, Eva Danielsson, Victoria Wallenstam, Victoria Almgren, Catharina Gyllenberg, Henrik Lannér, Emma Emanuelsson, Ellen Brunes, Alexander Zetterman, Clara Hornbek, Patrik Andersson, Jörgen Larsson, Rickard Persson, Frida Tinglöf, Therese Häggsjö, Mariano Maggi, Lotta Strömbeck, Sofia Nilsson Falkman

31 augusti – 2 september Fredensborg, Danmark CSIJP, internationell hoppning för junior och ponny med Baltic Cup
Arrangörens hemsida: http://www.team-capacity.dk/Aktiviteter/Stævner2012/BalticCupCSIPACSIJA31aug2sept/tabid/550/language/da-DK/Default.aspx
Svenska ryttare
CSIJ: Minna Danielson, Ebba Larsson, Emelie Grönberg, Natalie Pettersson, Julia Fredholm, Theodora Dörring, Lizzie Kristiansson, Maja Nyman, Emma Swerre, Stephanie Nordh, Inez Örneborg, Karolina Kielbasa Borgström, Sara Andersson, Jackie Georgsson, Viggo Björklund, Rebecca Hallberg Fischer, Moa Rautenberg, Elina Petersson, Frida Mårtensson, Julia Kringstad Håkansson, Filip Ågren
CSIP KAT I D: Hugo Wihlmark, Cornelia Saxentorp, Emelie Grönberg, Kajsa Karlsson, Natalie Pettersson, Felizia Göransson, Nathalie Bosson, Sofie Ekestubbe, Joy Wasserman, Viktoria Dörring, Alicia Thern, Evelina Lindh, Maja Nyman, Johanna Sundberg, Camille Kolgjini, Beata Mårtensson, Ellinor Malmgren, Inez Örneborg, Sara Andersson, Sara Nordström, Daisy Pearson, Viggo Björklund, Alva Vikström Leijon, Phillip Carey, Frida Mårtensson, Filip Ågren
KAT II C: Julia Dahnelius, Emelie Hansson, Kajsa Karlsson, Melanie Ling-Vannerus, Emma Wallin, Ellinor Malmgren, Frida Bloman, Evelina Lindh, Josefine Bjur, Zabine Svensson, Julia Persson, Joy Wasserman, Linnéa Bidefors, Cornelia Georgsson, Sara Nordström, Alma Ljungberg, Johanna Sundberg, Adam Carey, Klara Mattsson
KAT III B: Erik Dahnelius, Alexandra Karlsson, Melanie Ling-Vannerus, Julia Hallberg, Maja Feuk, Ebba Larsson, Vilma Larsson, Adam Carey, Klara Mattsson

30 augusti – 2 september Burghley, Storbritannien CCI****, internationell fälttävlan
Arrangörens hemsida: http://www.burghley-horse.co.uk/
Svensk ryttare: Dag Albert

30 augusti – 2 september Breda, Holland CAIO 4, CIC**/CIC***, internationell körning fyrspann samt internationell fälttävlan
Arrangörens hemsida: http://www.outdoorbrabant.nl/
Svenska kuskar: Tomas Eriksson, Fredrik Persson
Svenska ryttare: Anna Hassö, Ellen Svennerstål

Internationella tävlingar vecka 36
6-9 september Chernyakhovsk, Ryssland, CSI****, internationell hoppning,
Arrangörens hemsida:
Svenska ryttare: Frida Berggren

7-9 september Paderborn, Tyskland, CSI***, internationell hoppning
Arrangörens hemsida: http://www.engarde.de/events/index.php?eventID=90
Svenska ryttare: Rolf-Göran Bengtsson, Henrik von Eckermann, Angelica Augustsson

6-9 september Humlikon, Schweiz, CSI*/CSI***, internationell hoppning
Arrangörens hemsida: http://www.csi-humlikon.ch/
Svenska ryttare: Kristoffer Wiklund, Helena Banér, Denise Pfenniger

6-9 september Zandhoven, Belgien, CSI**
Arrangörens hemsida:
Svenska ryttare: Maja Friberg, Sofia Kroon

6-9 september Arezzo, Italien, CSI**/CSI*
Arrangörens hemsida: http://www.arezzoequestriancentre.com/
Svenska ryttare: Nicolina Savbäck, Elisabeth Fredlund

6-9 september, Strzegom, Polen, JEM i fälttävlan, , CH-EU-J-CCI1*, CICYH1*
Svenska ryttare: Oscar Eriksson, Louise Hiort af Ornäs, Emma Röden, Michaela Sandberg och Erika Sjöström.

Nationella tävlingar vecka 35
31 augusti - 2 september SM i dressyr, seniorer, Flyinge Ryttarförening http://flyinge.se/blog/2012/07/23/sm-i-dressyr/
31 augusti - 2 september Lag-SM fälttävlan. Årsta Runsten Sportryttareförening http://lagsm2012.se/
1-2 september Gymkhana-SM individuellt, Hålta Idrottsklubb http://www3.idrottonline.se/HaltaIK-Ridsport/