Ridsporten flyttar till Swedbank Arena

Svenska Ridsportförbundet har under en längre tid gjort en grundlig jämförelse mellan nya Stockholmsarenan och Swedbank Arena i Solna. Jämförelsen har utfallit till klar fördel för Solna-arenan.
Stockholm International Horse Show kommer självklart att vara kvar i Ericsson Globe under nuvarande avtalstid och samarbetet avslutas med en av de mest prestigefyllda ridsporttävlingar som arrangerats i Sverige, hoppningens Top Ten Final 2013.

- Vi har haft en fantastisk tid i Ericsson Globe under snart 20 år och ett gott samarbete med Stockholm Globe Arenas. Arenan är sällsynt spektakulär och vårt evenemang har firat stora triumfer i denna fantastiska kula. Nu tar vi ett stort steg framåt i utvecklingen som är nödvändig för evenemangets och sportens utveckling, säger Ulf Rosengren, ordförande i Stockholm International Horse Show.

- Vi har två magnifika evenemang kvar som blir ett crescendo av evenemangets historia: 2012 med evenemangets och förbundets jubileumsfirande samt med den stora Top Ten Finalen i hoppning som 2013 för första gången i historien äger rum i norra Europa, säger Anders Mellberg, ordförande i Svenska Ridsportförbundet.
- Ridsporten behöver utvecklas och växa ytterligare och att finnas på den största arenan i Sverige kommer att betyda mycket för hela ridsporten. Vi få en avgörande möjlighet att "ta plats" och erbjuda ett evenemang av absoluta världsklass, fortsätter Anders Mellberg.

Årets Stockholm International Horse Show, som har jubileumskänsla med Svenska Ridsportförbundets 100-årsjubileum och evenemangets eget 20-årsjubileum som tema, äger rum 30 november – 2 december.

Ulf Rosengren, ordförande Stockholm International Horse Show, 0705-16 69 00
Anders Mellberg, ordförande Svenska Ridsportförbundet, 070-106 32 00