Ryttargalan flyttar in på Grand Hôtel i Stockholm. Nu släpper vi biljetterna. Foto: Grand Hôtel

Ryttargalan 2017: Nu släpper vi biljetterna!

Den 29 november firar vi det fantastiska ridsportåret 2017 när Ryttargalan flyttar in på Grand Hôtel i Stockholm. Nu släpper vi biljetterna.

Ryttargalan som arrangeras för tolfte gången är en hyllning till årets prestationer och höjdpunkter.

-Vi är så oerhört stolta över alla ridsportframgångar och kraften i sporten och ser fram emot att hylla alla våra hjältar på galan, säger Camilla Sand, marknadschef på Svenska Ridsportförbundet.

För första gången flyttar Ryttargalan in på Grand Hôtel i Stockholm.

- Grand Hôtel är en fantastisk plats mitt i huvudstaden som ger en vacker och värdig inramning till vår gala, säger Camilla Sand.

Biljetter till Ryttargalan bokas via ticketmaster.se

Ridsport för alla – hela livet är Svenska Ridsportförbundets paroll och Ryttargalans signum är hyllningar av såväl sportsliga utmärkelser som den breda sporten. Alla kategorier och hur du nominerar här.

Nytt pris är ”Årets ridskolehäst”. En kär kategori där ridsportsverige kan nominera sina kandidater och som redan engagerat många.

2016-års gala ägde rum på Rondo i EM-staden Göteborg och i samband med Gothenburg Horse Show.
Nu är galan tillbaka i Stockholm och blir en upptakt till Sweden International Horse Show.
- Ryttargalan har utvecklats till en stolt tradition och vi jobbar hela tiden med att utveckla konceptet för att ge våra hästvänner bästa tänkbara upplevelse. Att få bjuda in till gala på Grand känns fantastiskt roligt.

Ryttargalan arrangeras i samarbete med Folksam, ATG, Saab, Resia, Krafft, EquiTours, K9, Tidningen Ridsport, Berendsen, Strokirk Landströms Tryckeri och Törnrosa Blommor.

Kategorier på galan: Årets prestation, Årets eldsjäl, Årets ridskola, Årets hästskötare, Årets häst, Årets kämpe, Årets hederspris, Årets uppfödare, Årets ridskolehäst Ny kategori!, Årets ridlärare
Årets ryttare/kusk, Årets komet, Morgondagens häst och Morgondagens stjärna.

Fakta Ryttargalan 2017
Tid: 29 november från 17.30
Plats: Vinterträdgården, Grand Hôtel, Stockholm
Biljetter: via ticketmaster.se