Stjärnklart i stafetthoppningen – Malin och Carolina första paret ut

Pressmeddelande   •   Nov 13, 2010 11:57 CET

Malin Baryard-Johnsson och Carolina Gynning tävlar tillsammans under Stockholm International Horse Show. I Stjärnstafetten på fredagskvällen är de det första paret ut i klassen där stjärnor från scenen och stallet gör upp om segern.

Stjärnstafetten är uppmjukning inför det stora kraftprovet på söndagskvällen, Stjärnornas hoppning. Där startar åtta kända profiler i en final efter att ha tränat tillsammans hela hösten.
Fem av dem får starta i Stjärnstafetten på fredagskvällen och rider då i par med en internationell ryttarstjärna. Det sammanlagda resultatet för stafettparen avgör vilket par som vinner.

Ett av de andra paren består av förra årets regerande segrare. Det är Rolf-Göran Bengtsson som vann både Grand Prix och meetingpriset i hoppning och Jenny ”Velvet” Pettersson som vann Stjärnornas hoppning. Båda är tillbaka i Ericsson Globe, både för att försöka försvara sina fjolårsframgångar, och för att starta tillsammans i Stjärnstafetten.

Douglas Lindelöw, regerande Europamästare för young rider, startar tillsammans med friidrottsstjärnan Maria Akraka, SVT-profilen Yvonne Åstrand rider tillsammans engelske toppryttaren John Whitaker, sedan länge en svensk publikfavorit och en annan favorit som är tillbaka i Stjärnornas hoppning på allmän begäran, kampsportaren Musse Hasselvall rider tillsammans med VM-ryttaren Helena Lundbäck.

Det är upplagt för spännande hoppning och snabba växlingar när deltagarna jagar sekunder i stafetthoppningen!

Stockholm International Horse Show 26-28 november
Stjärnstafetten – fredag 26 november 19:00
Stjärnornas hoppning – söndag 28 november 17:30
Mer info på www.stockholmhorseshow.com