​Den alpina herrchefen om den svenska skärgården

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2018 15:00 CET

Snöpodden, en pod där vi pratar om allt möjligt med skidåkare och om skidåkning med alla möjliga

I Snöpodden får du möjlighet att komma under skinnet på skidåkare och folk kring skidåkning. Det handlar om allt möjligt, och i Snöpodden kommer du få veta saker du inte visste att du ville veta.

I veckans avsnitt har jag med mig herrtränare Heinz-Peter Platter.

HP, som han oftast kallas, har en bakgrund som slalomåkare i italienska landslaget, men har sedan dess sadlat om från åkare till att vara tränare.

Mellan 1996 och 2001 var han tränare för de svenska alpindamerna men sen ett par säsonger tillbaka är det istället herråkarna som är hans område.

Han berättar varför han känner sig mer som en sydtyrolare än italienare, hur det var att träna tillsammans med Alberto Tomba, och hur han är som alpin-pappa.

Snöpodden hittar du i iTunes och där poddar finns.

Passa på att prenumerera så du inte missar några avsnitt, och när du ändå är i farten får du gärna ge oss ett betyg, så vi vet vad du tycker.

Har du synpunkter är du välkommen att höra av dig till oss via mail.

Svenska Skidförbundet sprider snöglädje i hela landet genom våra 23 distrikt och cirka 1 300 föreningar. Vi har tio olika grenar: alpint, backhoppning, längdåkning, freeski, puckel, rullskidor, skicross, snowboard, speedski och telemark, det finns något för alla. Upptäck nyttan och glädjen med att aktivera dig på snö! Svenska Skidförbundet lever dagligen efter vår vision: Bäst i världen – alla på snö. Vårt huvudkontor finns i Falun och i Åre hittar du vårt alpina kontor. Vill du veta mer…besök skidor.com.

Svenska Skidförbundets huvudsponsor:

Vattenfall