Världscupfinal i Idre utan publik

Pressmeddelande   •   Mar 11, 2020 20:22 CET

Världscupfinalen i Idre kommer att genomföras utan publik

Världscupfinalen i puckelpist i Idre kommer att genomföras utan publik. Det beslutade organisationen under onsdag och bakgrunden är den senaste rekommendation som Folkhälsomyndigheten gått ut med.

I området finns ingen känd förekomst av coronaviruset, men i enlighet med Folkhälsomyndighetens rekommendation och framställan om tillfälliga förbud mot allmänna sammankomster med fler än 500 personer i hela landet, väljer organisationen att stänga de större publikområdena samt events kring tävlingar.

Skidområdet i övrigt påverkas inte, backar och aktiviteter för mindre grupper kommer att vara öppet som vanligt.

Anders Olofsson, sportchef

+46 (0)70 665 23 06

Svenska Skidförbundet sprider snöglädje i hela landet genom våra 23 distrikt och cirka 1 300 föreningar. Vi har tio olika grenar: alpint, backhoppning, längdåkning, freeski, puckel, rullskidor, skicross, snowboard, speedski och telemark, det finns något för alla. Upptäck nyttan och glädjen med att aktivera dig på snö! Svenska Skidförbundet lever dagligen efter vår vision: Bäst i världen – alla på snö. Vårt huvudkontor finns i Falun och i Åre hittar du vårt alpina kontor. Vill du veta mer, besök skidor.com.

Svenska Skidförbundets huvudsponsor: