Svenska Triathlonförbundet och TYR tecknar sponsoravtal

Genom samarbetet får svenska triathlonlandslaget tillgång till världsledande tävlingskläder, våtdräkter och simutrustning. Alla Lisa Nordéns internationella triathlonframgångar har gjorts i utrustning från TYR. Dessutom kommer motionärer på alla nivåer att på ett förmånligt sätt få tillgång till motsvarande utrustning.

I aktiveringen av sponsorskapet kommer STF och TYR att arbeta tillsammans med nuvarande och nya partners för att ytterligare bidra till den tillväxt som sedan många år finns inom triathlonsporten.

Ola Silvdahl, generalsekreterare STF:

"Inom elitidrott måste de aktiva vara trygga i att de utrustningsmässigt har det bästa som finns på marknaden. Genom samarbetet med TYR uppnår vi det och vi ser fram emot att tillsammans med TYR och andra partner utveckla svensk triathlon."

Harald Kruger, VD, Nordic Swim Sports AB / TYR:

"Vi är mycket nöjda med att samarbeta med Svenska Triathlonsförbundet och alla dess medlemmar. Våra produkter är i absoluta världsklassen precis som många av förbundets atleter. Dessutom får ju nu alla tillgång till dessa produkter oavsett tävlingsnivå."

För mer information:

Ola Silvdahl, generalsekreterare STF: mobil 0708-48 55 00, ola.silvdahl@svensktriathlon.org

Harald Kruger, VD Nordic Swim Sports, harald.kruger@mosquit.se

• tyr