Svenska Triathlonförbundet stärker samarbetet med Apollo

I ett nytt avtal fördjupar Svenska Triathlonförbundet och Apollo sitt samarbete. Avtalet säkrar en bas för svenska landslagstriathleter fram till OS i Tokyo 2020, samtidigt som Apollo ges fortsatt möjlighet att erbjuda sina resenärer att prova på sporten vid professionella träningsläger.

Samarbetet mellan Apollo och Svenska Triathlonförbundet (STF) sträcker sig tillbaka till 2010 och har spelat en central roll i Apollos satsning på träningsresor. Nu fördjupas samarbetet med ett avtal som säkrar en bas för svenska landslagstriathleter, på Apollos sportanläggning Playitas Resort på Fuerteventura, samtidigt som Svenska Triathlonförbundet fortsätter att arrangera breddläger för alla Apollos resenärer som är nyfikna på sporten.

- Med Svenska Triathlonförbundet som partner kan vi säkerställa en bra och hög nivå på innehållet och vårt erbjudande på framförallt Playitas Resort. Samarbetet möjliggör inte bara breddläger och landslagsläger, utan även möjlighet till barn och ungdomsverksamhet såsom Tri4Fun och Youth Tri Camp, säger Daniel Giray, Sports Manager, Apollo Sports.

- Vi är så nöjda med att fortsätta och förstärka samarbetet med Apollo och Playitas Resort. Fuerteventura har ett mycket säkert klimat året om för träning och på anläggningen Playitas Resort finns allt en idrottsutövare oavsett nivå kan önska sig för att utvecklas och bli bättre. Våra elitaktiva kan under träningsveckorna på ett okomplicerat och effektivt sätt fokusera på det som gör dem bättre - träning, bra kost och återhämtning. Över 1000 motionärer på alla nivåer har genom åren medverkat på de träningsresor Svenska Triathlonförbundet bedriver inom ramen för samarbetet. Resorna är mycket populära och får alltid högsta betyg i deltagarnas utvärderingar. Detta som ett resultat av den fina anläggningen och duktiga ideella ledares engagemang. Därutöver har STF bedrivit en mycket uppskattad triathlonverksamhet för över 1 200 barn och ungdomar på Playitas Resort inom ramen för STF:s koncept Tri4Fun. Något vi nu ser fram emot att fortsätta med, säger Ola Silvdahl, generalsekreterare Svenska Triathlonförbundet.

Playitas Resort har alla de rätta förutsättningarna för triathlon. Bra klimat året om, en olympisk pool, varierad och kuperad cykling samt löpning runt hörnet. Dessutom har Playitas Resort Kanarieöarnas största gym och är ett oerhört populärt tillhåll för många av världens bästa triathleter, med allt från OS-medaljörer till vinnare av Ironman.

- Triathlon är en del av vårt DNA på Playitas Resort. Samarbetet med förbundet ger oss möjlighet att säkerställa en bra och hög nivå på lägerverksamheten. Närvaron av landslagsaktiva är givetvis en kvalitetsstämpel på att det vi gör och har är bra och att Playitas Resort är en av Europas i särklass bästa och viktigaste anläggningar för triathlonsporten, säger Daniel.

Ola Silvdahl, generalsekreterare Svenska Triathlonförbundet, 0708-48 55 00
Daniel Giray, Sports Manager Apollo Sports, 08-673 85 81