Jonas Jerebko möter media

Efter en bejublad rookiesäsong i NBA är Jonas Jerebko tillbaka på svensk mark. På måndag, den 17 maj, möter han media under en presskonferens på Nordic Sea Hotel i Stockholm.

Jonas Jerebko kommer under presskonferensen att berätta om den gångna säsongen i NBA, sitt eget spel och framgångarna, andra svenskars möjligheter att nå NBA, vikten av ungdomslandslag och sin egen stundande landslagssäsong. Självklart finns även utrymme för övriga frågor.

Efter avslutad presskonferens finns det möjlighet för TV- och radiojournalister att göra egna inslag (boka gärna via Magnus Stråhle). Svenska Basketbollförbundet rekommenderar journalister som vill göra intervjuer med Jonas Jerebko att passa på vid detta tillfälle. Nästa chans ges vid den presskonferens som genomförs i samband med landskampen mot Estland i Borås den 3 augusti.

Datum: Måndag den 17 maj 2010.
Lunch: 12:00.
Presskonferens: 12:30.
Plats: Nordic Sea Hotel, Vasaplan 4 (intill Stockholms Centralstation).
Karta: Hitta.se
Anmälan: Mailas till magnus.strahle@basket.se senast den 13 maj 2010.

Notera: Att hotell- och restaurangfacket varslat om strejk för bl.a. Nordic Sea Hotel. Kommer inte parterna överens så träder varslet i kraft just den 17 maj. Skulle så bli fallet så meddelar vi anmälda journalister om ny plats för presskonferens.

Magnus Stråhle: 070-746 77 33

• jonas jerebko