Fastigheten på Fiskhallsvägen är fullt uthyrd.

Svenska Hus fastighet i Partihallsområdet nu fullt uthyrd

Svenska Hus i Stockholm har hyrt ut ytterligare 1090 kvm vid Fiskhallsvägen i Partihallsområdet i Årsta. Ny hyresgäst är Hokkai Suisan Sweden AB som flyttar in i maj 2018. Fastigheten på Fiskhallsvägen är därmed fullt uthyrd.

Partihallsområdet har sedan tidigt 1960-tal varit ett grossistcentrum för företag som handlar med kött, blommor, frukt och fisk. Området ligger strax utanför centrala Stockholm och har goda kommunikationer med både pendeltåg och tvärbana på gångavstånd.

”Årsta Partihallar är ett av Stockholms största och viktigaste nav när det gäller hantering av gods och livsmedel. Våra lösningar med hyresgästen i fokus är efterfrågade”, säger Daniel Massot, vd på Svenska Hus.

Lokalen på Fiskhallsvägen anpassas liksom vid tidigare uthyrningar efter kundens behov och verksamhet innan hyresgästen flyttar in. Fiskhallsvägens nya hyresgäst, Hokkai Suisan Sweden AB, förser framför allt sushibarer och restauranger med asiatisk inriktning i Stockholmsområdet, med råvaror.

”I Partihallsområdet finns en spännande blandning företag med fokus på olika sorters grossistverksamheter och livsmedelsproduktion. Under det senaste året har vi slutit många långsiktiga avtal med flera starka hyresgäster”, säger Annelie Bergström, uthyrningsansvarig hos Svenska Hus i Stockholm.

SVENSKA HUS bedriver fastighetsverksamhet i Göteborg, Stockholm och Skåne. Vi förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar projekt och förvaltar på traditionellt sätt. Hyresvärdet 2016 uppgick till ca 500 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till cirka 5,7 Mdr. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Svenska Hus är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar, som är Sveriges största icke börsnoterade eller institutionellt ägda bygg- och fastighetskoncern. Övriga bolag i gruppen är MVB, Forestry, Wangeskog Hyrcenter, Torslanda Entreprenad, Novi Real Estate och Munkbron Finans. Moderbolaget har sitt huvudkontor i Stockholm.