Grusbacken, Helsingborg

Svenska Hus hyr ut hela 2 600 kvm i Skåne

Svenska Hus har tecknat hyresavtal om ca 2 600 kvm och välkomnar H Padel AB som hyresgäst till Grusbacken i Helsingborg. Hyresavtalet löper på tio år och avser mer än halva fastigheten. Hyresvärdet är på ca 22 miljoner kronor och H Padel AB kommer att flytta in i sina nya lokaler under december 2019.

H Padel`s ägare driver även Stenbocken AB som är en Helsingborgsbaserad familjeägd fastighets- och industrikoncern med fastighetsbestånd som inkluderar både förvaltnings- och förädlingsfastigheter i Helsingborg.

– Vi tycker att detta är otroligt roligt att vi får vara med på denna resa och att vi får in en verksamhet som främjar idrottslivet till både företag och ungdomsverksamhet. Vi ser fram emot ett långt och bra samarbete, säger Anna Hurtig, uthyrningsansvarig region Skåne, Svenska Hus.

Grusbacken 7 är en helt nybygg lager- och industrifastighet i Helsingborg. Fastigheten är strategiskt belägen i Väla Södra som är ett växande industriområde i nordöstra Helsingborg. Närheten till både väletablerade Berga industriområde och till Väla Centrum samt de stora huvudlederna E4:an och E6:an gör fastigheten lättillgänglig. Totalt färdigställs ca 4 000 kvm yta för kommersiella ändamål.

– Vi är glada för flexibiliteten och lyhördheten som Svenska Hus erbjuder oss som kund. Grusbacken ligger bra till för vår verksamhet och Svenska Hus har varit mycket behjälpliga i att få fram en bra lokal som är anpassade för våra behov, säger Daniel Hansson, vd H Padel AB.

Anna Hurtig, uthyrningsansvarig region Skåne, Svenska Hus
010-603 93 51 anna.hurtig@svenskahus.se

Ivana Stankovic, regionchef Skåne, Svenska Hus
010-603 93 59 ivana.stankovic@svenskahus.se