Årets stora konfirmationsfest - Molly Sandén i domkyrkan

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2016 13:26 CEST

Pressbild, Josef Peyre

Åttondeklassare VIP-gäster i domkyrkan torsdagen den 1 september. Molly Sandén står på scenen och det är festivalstämning utanför kyrkan.

Konfirmationsfesten är en gemensam kick-off för samtliga åttondeklassare i Västerås - alltså de som är inbjudna till konfirmation till hösten och nästa sommar. Under kvällen har ungdomarna chansen att träffa nya vänner, få information om vad konfirmation innebär samt anmäla sig till någon av det dryga tjugotalet konfirmationsgrupper som anordnas i Västerås. Alla som är nykonfirmerade och assistenter i konfirmationsgrupper är också inbjudna.

Kl 18.30, Festivalområdet utanför domkyrkan öppnar
Här finns bland annat bås med information om konfirmation, DJ-scen där WGTM spelar, popcornmaskiner, fotoautomat och human fussball. Festivalområdet är öppet för alla.

Kl 20, VIP-konsert med Molly Sandén, Västerås domkyrka
Enbart för blivande åttondeklassare, nykonfirmerade och assistenter. Inträdesarmband gäller.

Presskontakt:
Kristina Hyse, präst
kristina.hyse@svenskakyrkan.se

Svenska kyrkan Västerås möter människor i vardag och högtid, i glädje såväl som sorg. Verksamheten är öppen för alla, oavsett tro eller tvivel. Det finns mötesplatser för alla åldrar och för många olika intressen, allt från öppen förskola och ungdomsgrupper till samtalsgrupper och körverksamhet. Kyrkan är också en naturlig del av vardagen i till exempel skolor och på sjukhuset. 64 procent av alla västeråsare tillhör Svenska kyrkan, vilket gör kyrkan till den i särklass största folkrörelsen i Västerås.

Kommentarer (0)