Försäkringsbedrägerier – från småfifflare till maffia

Svensk Försäkring och Larmtjänst uppmärksammar problemet med försäkringsbedrägerier. Välkommen till vårt seminarium i Almedalen den 4 juli.

Försäkringsbedrägerier kostar 2-4 miljarder kronor varje år och påverkar din försäkringspremie. Bedrägerier begås av enskilda individer men också i allt högre grad av kriminella nätverk. Det är en oroande utveckling. Hur kan vi bäst bekämpa försäkringsbedrägerier och organiserad brottslighet? Vi presenterar statistik och vår panel diskuterar omfattning, attityder och konkreta åtgärder.

Tid: Den 4 juli kl 10.30- 12.30

Plats:
Lokalen Vall, Wisby Strand Congress & Event, Donnersgatan/Strandvägen,Visby

Medverkande:
Thomas Bodström, advokat. Svante Borg,
försäkringsdirektör, Försäkringskassan. Jan Granqvist,kriminalkommisarie, Polisen. Mats Löfving, Länspolismästare Stockholm och Gotland, Polisen. Johan Pehrson, riksdagsledamot, Folkpartiet. Ann Hassel Tano, utredningschef, Länsförsäkringar. Mats Galvenius, vd, Larmtjänst. Christina Lindenius, vd, Svensk Försäkring. Anders Viklund, ekonom, Svensk Försäkring. Hasse Aro, moderator.

Kontakt:
Åsa Sönnerby, kommunikatör, Larmtjänst,