Motverka stress med nytt kosttillskott

Den stressiga vardagen påverkar oss alla i någon utsträckning - ibland så till vida att det blir svårt att över huvud taget varva ner och känna sig avslappnad. Detta vill Svenskt Kosttillskott motverka, och släpper därför kosttillskottet Stressamin Premium under varumärket Healthwell. Med hjälp av bland annat GABA, L-teanin, ashwagandha och vitamin B6 har man valt att fokusera på en känsla av välmående, lugn och fokus. GABA är ett mycket populärt ämne att ta i samband med lättare sömnproblem eftersom det fungerar som en hämmande signalsubstans i hjärnan, vilket gör att den passar som tillskott för att sänka ett högt tempo. L-teanin är en typ av aminosyra som misstänks påverka utsöndringen av signalsubstanserna serotonin och dopamin, medan vitamin B6 bidrar till en normal ämnesomsättning och till att minska känslor av utmattning.

Följande ingredienser ingår i Healthwell Stressamin Premium:

• Ashwagandha
  • Citronmeliss
  • Läkepassionsblomma
  • Vitamin B6
  • L-teanin
  • Humle

Kroppen reagerar på stress på olika sätt - följande symptom kan uppstå som en reaktion på långvarigt stressande situationer.

Stressamin Premium kan tas både på dagtid för att behålla lugn och fokus i en stressig vardag, eller på kvällstid för att varva ned inför natten. Produkten lanseras i första hand i dotterbutiken Svensk Hälsokost - läs mer om produkten här.

• hälsokost