Svenssons i Lammhult växer och flyttar lagret

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2016 14:00 CET

Svenssons i Lammhult har under de senaste åren fördubblat omsättningen och det nuvarande lagret i Lammhult räcker inte längre till. Därför kommer lager- och logistikverksamheten nu i vår att flyttas till Tibro.

- Genom detta kan vi befästa vår position som Sveriges ledande detaljhandelskedja för design- och kvalitetsmöbler, säger VD Christian Resell.

2015 var det omsättningsmässigt bästa året i företagets 118 år långa historia. Nu behövs ytterligare lagerutrymme och förbättrade logistiklösningar. Dessa har inte gått finna i Lammhult och företaget har därför för avsikt att samarbeta med LGT Logistics i Tibro. Förändringen berör 17 medarbetare inom lager och logistik i Lammhult och MBL-förhandlingar har inletts.

- Vår ambition är att hitta bra lösningar för alla berörda, säger Christian Resell.

Svenssons i Lammhults butik, huvudkontor och administration berörs inte av flytten, utan kommer att finnas kvar i Lammhult. Samtidigt skapas nu bättre möjligheter att tillmötesgå möbelkonsumenternas krav på ökad flexibilitet när det gäller hemleveranser över hela landet.

För mer information kontakta:
Christian Resell, VD, 070-8145625

Om Svenssons
Svenssons i Lammhult är den ledande detaljhandelskedjan inom försäljning av kända svenska och internationella designmöbler i originaldesign. Bolaget omsatte 224 miljoner kronor under 2014. Ägare av Svenssons i Lammhult är Johan Ahldin, Jonas Engwall, Johan Sjöberg, Göran Ydstrand och Christian Resell. Svenssons i Lammhult har inredningsbutiker i Lammhult, Göteborg, Malmö och Stockholm samt bedriver distanshandel via telefon samt i webbutiken svenssons.se.

Kommentarer (0)