Svenssons i Lammhult vann priset Årets Logistiklösning vid Retail Awards 2009

Lammhult den 12 mars 2009

Svenssons i Lammhult blev utsedda till vinnare av priset "Årets logistiklösning" vid handelsbranschens stora tävling Retail Awards 2009 under kvällen den 11 mars på Cirkus i Stockholm.

Svensk Handel och Dagens Handel arrangerar Retail Awards för att uppmuntra till nytänkande och kvalitet inom handeln, att öka fokus på handelsföretagen och deras leverantörer samt lyfta fram handeln som en framtidsbransch. Retail Awards är ett årligt återkommande arrangemang där de främsta aktörerna inom handeln uppmärksammas.

Juryns motivering till Svenssons i Lammhult

"En genomtänkt logistiklösning har varit förutsättningen för att Svenssons i Lammhult kunnat skaffa sig sin unika marknadsposition. Resultatet idag är att ca 70 procent av kunderna finns på platser där Svenssons i Lammhult inte har en fysisk butik. Den starka satsningen på logistik- och service i kombination med ett brett sortiment av attraktiva, välkända möbelklassiker/designmöbler har lett till att Svenssons i Lammhult blivit den största aktören i Sverige i sitt segment."

Peter Wickström, logistikchef hos Svenssons i Lammhult säger:

• Vi är mycket stolta över priset och den positiva uppmärksamhet det ger. Men framför allt för alla de ansträngningar och hårda arbete som ligger bakom för att kunna erbjuda så bra service och logistiklösningar till våra möbelkunder.

Halverade fraktpriser blir nästa steg

Johan Swedenborg, marknadschef hos Svenssons i Lammhult säger:

• Nu satsar vi vidare direkt genom att mer än halvera våra fraktpriser så att fler människor förmånligt kan handla designmöbler och presentartiklar hos oss, oavsett var man bor i Sverige. Med de nya priserna och den service som ingår har vi Sveriges bästa erbjudande. Nu utmanar vi branschen igen!

Peter Wickström, logistikchef, tel. 0472-487 44, peter.wickstrom@svenssons.se

Johan Swedenborg, marknadschef, tel. 0472-487 37, johan.swedenborg@svenssons.se

Svenssons i Lammhult är ledande inom försäljning av svenska och internationella designmöbler. Bolaget omsatte 122 miljoner kronor under 2008, en ökning med drygt 6 procent i jämförelse med året innan. Ägare av Svenssons i Lammhult är Ahldin Invest AB, Jonas Engwall genom bolaget Knoxville AB, Caroline Blom Nielsen samt Johan Sjöberg. Svenssons i Lammhult har butiker i Lammhult och Göteborg samt en webbutik, www.svenssons.se.

• Design

• retail awards 2009