Centern välkomnas till sverigedemokraternas vardag

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2006 13:45 CEST

Centerpartiets partilokaler har den senaste tiden drabbats av en rad angrepp ifrån vänsterextrema grupperingar. Sverigedemokraten Sten Andersson fördömer attackerna och hälsar samtidigt centerpartiet välkomna till sverigedemokraternas vardag.

- Attackerna som dessa löss i demokratins fana har riktat mot centerpartiet är avskyvärda och måste fördömas. I sammanhanget bör det dock noteras att vare sig centerpartiet eller något annat riksdagsparti någonsin har reagerat eller agerat med anledning av de ofta förekommande fysiska attackerna mot sverigedemokraternas partimedlemmar och deras egendom. Som sverigedemokrat hälsar jag centerpartiet välkomna till en lätt version av den vardag som vi sverigedemokrater sedan länge tvingats leva i och jag hoppas att dessa tragiska händelser kan fungera som en väckarklocka beträffande det hot mot demokratin som vänsterextremismen utgör i vårt land, säger Sten Andersson.

- Vandaliseringen av centerlokalerna har fått stor medial uppmärksamhet, vilket är bra, då det behövs ett ökat fokus på de antidemokratiska grupperingarna och deras metoder. Som demokrat kan jag dock inte undgå att förundras över att nyhetsvärdet uppenbarligen anses vara minst tio gånger större när vänsterextremisterna sprejar på centerpartiets lokaler än när de slår våra medlemmar blodiga, avslutar Sten Andersson

Sten Andersson
Kommunfullmäktigledamot (Sd)