Julia Kronlid ny familjepolitisk talesperson för SD

Sverigedemokraternas vice partiordförande Julia Kronlid blir ny familjepolitisk talesperson för partiet. Det kan partiet bekräfta idag.

Julia Kronlid tar över efter Paula Bieler, som fortsatt handhar migrations- samt jämställdhetspolitiska frågor. Julia kommer även att medverka under partiets Familjerättskonferens som äger rum i Ängelholm nu i helgen.

- Det är med stor ödmjukhet och också tacksamhet jag åtar mig uppdraget som familjepolitisk talesperson för Sverigedemokraterna. Partiets familjepolitik var en av anledningarna till att jag från första början valde SD, och dessa frågor har alltid legat mig mycket varmt om hjärtat. Själv har jag tre små barn på sex, fyra och ett år att ta hand om samtidigt som hanterar ett hektiskt arbetsliv, så jag vet att det inte alltid är lätt att få ihop familjepusslet, säger Julia Kronlid.

- Även om det alltid finns utrymme för ytterligare potential inom politiken så har vi redan en stadig grund att stå på i form av en bra och välutvecklad familjepolitik. Min ambition är därmed i första hand att synliggöra vårt politiska arbete ytterligare. Inför den stundande valrörelsen ska det inte finnas någon tvekan om att SD har den mest barn- och familjevänliga politiken.

--

Vid ytterligare frågor eller för mer information, kontakta Sverigedemokraternas pressavdelning på telefonnummer 010 10 19 800 eller per e-post på press@sd.se.