​Peter Lundgren ny internationell sekreterare för Sverigedemokraterna

På partistyrelsens möte den 28-29 januari 2017 valdes Peter Lundgren till Sverigedemokraternas nye internationelle sekreterare. Han efterträder Kent Ekeroth på posten.

Efter att Sverigedemokraterna 2014 tillträdde två mandat i Europaparlamentet har betydelsen av relationer till partier som finns representerade där ökat i betydelse i jämförelse med övriga internationella kontakter.

Peter Lundgren är en av Sverigedemokraternas två EU-parlamentariker. Han befinner sig till vardags i Bryssel och har under mandatperioden framgångsrikt etablerat många goda relationer. I egenskap av vice ordförande för EFDD kommer Peter Lundgren att verka nära dess ordförande Nigel Farage genom att bland annat regelbundet närvara vid olika internationella forum tillsammans med denne.

Detta utgör en ny och mycket intressant plattform för Sverigedemokraterna att verka på för att utveckla internationella kontakter och samarbeten med andra partier.

--

Vid ytterligare frågor eller för mer information, kontakta Sverigedemokraternas pressavdelning på telefonnummer 010 10 19 800 eller per e-post på press@sd.se.