Pressinbjudan: Sverigedemokraternas KLK2018

Den 1-2 december 2018 kommer Sverigedemokraterna hålla sin kommun- och landstingskonferens (KLK18), där partiet bjuder in företrädare från hela landet för att diskutera och vidareutveckla partiets politiska arbete och organisation. Konferensen i år kommer att äga rum i Västerås.

Efter Sverigedemokraternas stora framgångar i valet 2018 och det stora antalet nya mandat runtom i landet så kommer evenemanget att ha ett lite annat upplägg för i år, där fokus kommer att ligga på vidareutbildning av befintliga och nytillkomna ledamöter inom kommun-, landstings- och regionfullmäktige. Med anledning av detta gäller ackrediteringsinbjudan enbart för lördagen (01/12).

KLK18 inleds på lördagen med tal av partisekreterare Richard Jomshof, följt av partiledare Jimmie Åkesson. Båda kommer att finnas tillgängliga för intervjuer efteråt.

Tid: Lördag den 1 december, kl 09:45
Plats: Aros Congress Center, Västerås

Klicka här för att komma till ackrediteringssidan. Deadline för anmälan är fredag den 23/11, kl 12:00.

För ljudtappning under talet eller andra önskemål så meddelas detta i ”Övrig information”.

---

Vid frågor eller för ytterligare information, kontakta Sverigedemokraternas presstjänst på telefonnummer 010 10 19 800 eller per e-post på press@sd.se