Snart inleds Jimmie Åkessons torgmötesturné!

Valet den 9:e september närmar sig, och efter Jimmie Åkessons traditionsenliga sommartal i Sölvesborg inleds hans stora torgmötesturné. Det kommer att bli en omfattande turné med över 50 möten runt om i Sverige. Under första veckan besöker han norra delarna av landet och turnén pågår ända fram till finalmötet i Stockholms stad den 8/9.

Jimmie Åkesson kommer bland annat att tala om partiets fyra fokusområden och vad som står på spel i årets val.

Mikael Eriksson, Jimmie Åkessons stabschef kommenterar:

- Innan Jimmie Åkesson går upp på scen kommer även livemusik att framföras och på sina håll även aktiviteter från partiets lokala föreningar. Det kommer att bli en riktigt trevlig tillställning som vi hoppas att många vill besöka.

- Både Jimmie Åkesson och övriga partiet ser fram emot en bra och händelserik slutspurt som förhoppningsvis resulterar i ett fantastiskt valresultat den 9:e september.

Under första turnéveckan (v.33) besöker Jimmie Åkesson:

Luleå
Tid: Måndag 13/8 kl 14:00
Plats: Gula paviljongen på Storgatan

Skellefteå
Tid: Måndag 13/8 kl 17:00
Plats: Trädgårdsgatan (Vid torget)

Umeå

Söderhamn
Tid: Lördag 18/8 kl 10:00
Plats: Rådhustorget

Vi kommer löpande skicka ut veckoscheman för turnén. Observera att förändringar i schemat kan uppstå.

För intervjuförfrågningar med mera, kontakta respektive distriktsordförande https://sd.se/lokalt/ alternativt Sverigedemokraternas pressavdelning 010-10 19 800 eller press@sd.se