Sverigedemokraterna ställer in Norrköpingmöte på grund av säkerhetsskäl

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 10:11 CEST

Ännu ett valmöte med Sverigedemokraterna ställs nu in på grund av säkerhetsskäl. I måndags kunde partiet inte genomföra sitt valmöte i Göteborg sedan vänsterextremister belägrat torget, där bland andra partisekreteraren Björn Söder skulle tala. På tisdagen fick ett möte i Uddevalla ställas in sedan motdemonstranter på yttersta vänsterkanten hotat att störa mötet.

Idag ställer Sverigedemokraterna in sitt möte i Norrköping på grund av säkerhetsskäl. Enligt uppgifter till partiet hotar vänsterextremister från terrororganisationen AFA att slå till mot mötet.

Sverigedemokraternas partisekreterare Björn Söder, som skulle talat i Norrköping, är bestört över demokratins tillstånd i Sverige:

- Tyvärr visar detta att demokratin och yttrandefriheten är satt på undantag i Sverige. Vi kan inte längre hålla valmöten som andra partier eftersom vänsterextremister hotar att attackera mötena. Polisen har dessutom på vissa håll uppenbarligen svårigheter att hantera situationen.

Pressekretariatet
Tel: 08- 50 00 00 55