Sveriges regering måste tydligt ta avstånd från Hamasbesök

Den terrorstämplade organisationen Hamas som tagit makten i Palestina kommer att besöka Malmöföreningar i maj genom Salah Muhammad al-Bardawil, gruppledare i det palestinska parlamentet. Föreningarna bakom att bjuda in terrorister till Sverige är Palestinska föreningen, Arabiska Huset och Irakkommittén. Sverigedemokraternas partisekreterare, Björn Söder, är starkt kritisk till besöket: - Den svenska regeringen måste tydligt ta avstånd från besöket och se om det finns lagliga möjligheter att hindra att en representant från en terrorrörelse som Hamas sätter sin fot på svensk mark. Hamas vägrar erkänna Israels existens och vill verka för att utplåna landet. Rörelsen ligger dessutom bakom tidigare terrordåd och mord. Sverige måste solidariskt ställa sig på demokratiska staters sida i kampen mot islamismen. Det gör vi bland annat genom att stödja staten Israels rätt att existera och genom att vägra islamistiska terrorister inresa till Sverige. För mer information: Björn Söder Partisekreterare Tel: 0704-00 73 15 E-post: bjorn.soder@sverigedemokraterna.se Mattias Karlsson Pressekreterare Tel: 0737-36-66-85 E-post: mattias.karlsson@sverigedemokraterna.se