Pressmeddelande -

Nytt magasin för HR-Sverige lanseras - exklusiv intervju med Michael Wolf i premiärnumret!

Sveriges HR Förening lanserar ett nytt magasin för HR-Sverige – HR People, ett magasin om personlig utveckling och ett hållbart arbetsliv. Magasinet HR People ska också ses om ett inlägg i debatten kring vilken roll HR spelar i ett företags utveckling och framgång.

Manne Didehvar, generalsekreterare för Sveriges HR Förening och tillika chefredaktör för HR People, berättar att lanseringen av magasinet är ett steg på vägen för att stärka positionen för HR och skapa ökad insikt om vilken affärsnytta HR bidrar med. En av profilerna i premiärnumret är Michael Wolf som ger sin första intervju efter att han blev uppsagd från jobbet som vd på Swedbank.

- ”Att en profil som Michael Wolf väljer att ge en exklusiv intervju just hos oss är en enorm ära och ger oss möjlighet att börja arbeta mer aktivt med att påverka i debatten kring HR:s roll i framtiden. Mitt mål är att vi med magasinet HR People skall släppa titlarna och istället prata om människan i arbetslivet. Detta blir ett steg på vägen mot att bygga broar och ge förutsättningar för bättre samarbete mellan HR och övriga avdelningar i verksamheter ute i landet”, säger Manne Didehvar.

Magasinet HR People ges ut åtta gånger per år med start den 16 februari 2018 och ingår i medlemskapet hos Sveriges HR Förening. Det är också möjligt att prenumerera på tidningen utan ett medlemskap i Sveriges HR Förening. Mer information finns på www.hrpeople.se.