Varmt välkomna till SM i Ekonomi 2013!

Med endast en vecka kvar till SM i Ekonomi 2013 hälsar Eurekha, ekonomföreningen i Halmstad och Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation (S.E.R.O.) välkomna till Halmstad 16-19 maj. Dessa dagar kommer innehålla allt från spännande tävlingar, aktiviteter i Halmstad, fullmäktigemöte, givande föreläsningar och workshops, företagsmingel till sittningar och bankett på Tylöhus.

I år är första gången som finalen av tävlingen kommer att äga rum inför allmänheten. På lördagen den 18:e maj med insläpp 13.00–13.30 är alla välkomna till Halmstads teater för att se de fyra finallagen kämpa om prissumman på 60 000 kronor samt titeln ”Svenska mästare i ekonomi”.

Årets SM i Ekonomi kommer att präglas av temat ”Den Ny@ Generationen” som syftar till den nya medvetna generationen, uppväxta med teknik, som ska ut och ta över arbetsmarknaden.

Extra varmt välkomna hälsas Nordea, Grant Thornton samt Civilekonomerna i egenskap av huvudsamarbetspartners, övriga samarbetspartners och sponsorer, föreläsarna Navid Modiri, Fredrik Hagenius, Julia Mjörnstedt samt Jenny Collén Gustafsson, de medverkande ekonomföreningarna, de tävlande lagen, press och publik.

För mer information och schema över helgen besök www.smiekonomi.com eller kontakta:

Ulrika Johansson
Marknadsföringsansvarig
0738 - 050 038
ulrika@smiekonomi.com

Frida Eklöf Wallsbeck
Marknadsföringsansvarig
0737 - 600 804
frida@smiekonomi.com

SM i Ekonomi på Facebook www.facebook.com/smiekonomi.

Om SM i Ekonomi

SM i Ekonomi är en prestigefylld lagtävling i ekonomi samt en konferens som är instiftad av Sveriges Ekonomiföreningars Riksorganisation (S.E.R.O.). I samband med tävlingen hålls en konferens för landets främsta och mest engagerade ekonomstudenter.

Arrangörer

SM i Ekonomi 2013 anordnas av Eurekha, Ekonomföreningen vid Högskolan i Halmstad i samarbete med S.E.R.O.. I årets projektgrupp sitter tolv ekonomistudenter från Högskolan i Halmstad som sedan oktober och framåt arbetar ideellt med projektet.

• grant thornton
  • civilekonomerna
  • s.e.r.o.
  • studenter
  • sveriges ekonomföreningars riksorganisation
  • universitet
  • högskola
  • nordea

Sveriges Ekonomföreningars riksorganisation (S.E.R.O.) är sedan 1975 en paraplyorganisation för ekonomföreningar och -kårer. Vårt mål är att öka de svenska ekonomstudenternas konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Vi ska vara en resurs för våra medlemmar samt på ett nationellt plan driva utbildningspolitiska frågor gentemot beslutsfattare.

Sofia Pernbrink

Presskontakt Marknad- och kommunikationsansvarig 070- 703 59 43